مسئول قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان: این قرارگاه در ۵ کارگروه با محوریت سلامت، تعلیم و تربیت، اشتغال، فرهنگی و اجتماعی و زیرساخت با هدف طراحی الگویی از پیشرفت و آبادانی در مناطق محروم شروع به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسین انوری مسئول قرارگاه پیشرفت ، عمران و آبادانی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان امروز  در نشست خبری اظهار کرد : از مناطق محروم مختلف که پیش از این توسط وزارت کشور شناسایی شده بود یک هزار دهستان و برای سال 96 حدود 120 دهستان انتخاب شد، استان اصفهان دارای حدود 127 دهستان است که از این میان 49 دهستان ضریب محرومیت 6 ، 7 و 8 را دارند، بالاترین ضریب محرومیت 8 و به معنای محرومیت بالا است.

وی تصریح کرد : تفاوت کارهای قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی با سایر نهادها درخصوص محرومیت‌زدایی در این است که برای هر اقدامی کار کارشناسی و مطالعات عمیقی شده است و دهستان‌ها از زوایای مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و... شناسایی و مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

مسئول قرارگاه پیشرفت ،عمران و آبادانی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد : نقاط ضعف و قوت دهستان را در مسائل مختلف بررسی می‌کنیم و تهدیدها و فرصت‌ها مشخص شده و برنامه‌ای به نام نقشه راه دهستان برای آن نوشته می‌شود، همه مسائل در این نقشه دیده می‌شود، همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان شرکت می‌کنیم و با کارگروه‌های مختلف موضوع را مورد بررسی قرار داده و پس از آن عملیات را آغاز می‌کنیم.

انوری با اشاره به اجرای 134 طرح محرومیت زدایی با اقدام قرارگاه پیشرفت ،عمران و آبادانی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد : 2میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار قرارگاه در 40 طرح بوده و خیران در 96  طرح بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمک کرده‌اند، در مناطق محرومی که توان کمک مالی مردم کم باشد از کمک حضوری آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد : بخشی از طرح ‌ها نیز توسط گروه‌های جهادی اجرا شده که 20 گروه جهادی متخصص را در تابستان 97 اضافه کردیم و با تخصص این 20 گروه حدود 20 طرح عمرانی را در سطح استان در سال جاری اجرایی کردیم، حدود 200 نفر از گروه‌های جهادی در این طرح ‌ها حضور یافته‌اند و 5 هزار و 450 نفر روز از گروه‌های جهادی استفاده کرده‌ایم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه، آموزش‌های مهارتی دانش‌آموزان و بحث‌های معرفتی در سطح مدارسی که در مناطق محروم تحت پوشش داریم در حال اجرایی است ، نماز جماعت مدارس مناطق محروم را هم فعال کرده‌ایم، در بحث تعلیم و تربیت 500 بسته لوازم‌التحریر توزیع و اهدا شد.

انتهای پیام/م

اقدام قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اجرای 134 طرح محرومیت زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.