مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از کسب امتیاز عالی دوره اول متوسطه استان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : طبق اعلام مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، استان کرمانشاه در دست‌یابی به بیشتر شاخص‌ها نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته که این نشان از درایت، مدیریت و تلاش بی‌وقفه‌ی نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت : با توجه به تفاهم‌نامه شاخص‌های آموزشی دوره اول متوسطه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نتایج ارزیابی انجام شده در سه حوزه آموزشی، جشنواره نوجوان خوارزمی و گروه‌های آموزشی در قالب ۵ مقیاس تعریف شده‌است.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان ادامه داد: دوره اول متوسطه استان در دست‌یابی به ۹ شاخص آموزش از ۱۰۰ امتیاز، ۹۸.۱۵ را کسب کرده و رتبه عالی را به دست آورده‌است و این درحالی است که در نرخ پوشش تحصیلی واقعی، نرخ ارتقای پایه هفتم و پایه هشتم، امتیاز کامل را از آن خود کرده‌است و روی هم در مجموع، شاخص‌های این حوزه از امتیاز ۸۷.۸۸ سال گذشته به ۹۸.۱۵ در سال جاری ارتقا یافته‌است.

وی حوزه جشنواره نوجوان خوارزمی را نقطه‌ی قابل اتکای دوره اول متوسطه استان عنوان کرد و افزود: امتیاز استان در این بخش در سال جاری ۹۹ است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۰ امتیاز افزایش داشته‌است که این امر، نشان‌دهنده مشارکت بالای دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمی است و موجب گردیده تا دوره اول متوسطه استان، امتیاز عالی را در این بخش نیز کسب کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: برای عملکرد در حوزه گروه‌های آموزشی، ۷ شاخص در نظر گرفته شده که از مجموع ۱۰۰ امتیاز، دوره اول متوسطه استان کرمانشاه، ۹۰ امتیاز را محقق کرده و رتبه خیلی خوب را به دست آورده‌است.

وی دوره‌ی اول متوسطه را دورانی سرنوشت‌ساز برای دانش‌آموزان دانست و گفت: چارچوب آینده جوانان در همین دوره شکل می‌گیرد و سمت و سوی اهداف و برنامه‌های آنان از این دریچه مشخص می‌شود. به ویژه در بحث آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته مناسب و هدایت تحصیلی درست، باید اهتمام خاصی داشته باشیم و همچون چراغ، راه را به فرزندان‌مان نشان دهیم.

یزدان‌پناه در پایان، ضمن تشکر و قدردانی از محمدرضا بسامی، معاون آموزش متوسطه استان و همکاران این حوزه، به ویژه متوسطه اول برای دست‌یابی به این موفقیت، از آنان خواست تا دست از تلاش نکشند و با برنامه‌ریزی هدفمند، تحقق صد درصدی شاخص‌های اعلام شده را در دستور کار خود قرار دهند .

 

 

انتهای پیام/د

دستیابی کرمانشاه در دست‌یابی به بیشتر شاخص‌ها نسبت به سال گذشته

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.