معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۱۹۲ نفر معادل حدود ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان کرمانشاه دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه اطلاعات جمعیت روستایی تکمیل شده است، افزود: درصد باقیمانده تنها متعلق به مراکز امنیتی بوده که اجازه سرشماری در آن‌ها داده نشده است و با این حال در صدد پیگیری برای سرشماری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در پرونده‌های الکترونیک سلامت اطلاعات همه افراد در همه سنین از نظر خدمات ارائه شده در موقع تولد، وقایع حیاتی نظیر ازدواج و طلاق و نیز خدمات فوت قابل دسترسی است.

وی با تصریح اینکه در این پرونده‌ها به تمام گروه‌های سنی خدمات ارائه می‌شود، اما گروه‌های سنی کودکان و زنان باردار و سالمندان بیش از دیگران مورد توجه هستند، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مراکز بهداشتی مجهز به رایانه و ۶۰ درصد نیز امکان دسترسی به اینترنت و اینترانت را دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که نام آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی ثبت نشده نسبت به پیگیری اقدام کنند گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا و ارائه کد ملی خود از ثبت نامشان در پرونده‌های الکترونیکی سلامت اطمینان حاصل کنند.

به گفته شکیبا، همچنین تا پایان سال شاهد ارجاع سطح دوم پرونده‌های الکترونیک سلامت هستیم به این معنا که مراکز بهداشتی برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان‌ها متصل خواهند شد که در نتیجه بار مالی بیمار کاسته می‌شود.

وی بیان داشت: قبل از این شاهد مراجعه برخی از مردم به مراکز تخصصی با وجود یک سرماخوردگی ساده بودیم، اما ارجاع سطح دوم باعث کاهش مراجعات غیر ضروری به پزشکان متخصص خواهد شد چرا که در مراکز بهداشتی شامل پایگاه‌های بهداشتی شهری و خانه‌های بهداشت روستایی به افراد دارای پرونده‌های الکترونیکی سلامت آموزش‌های خودمراقبتی ارائه می‌شود که از مراجعه غیرضروری آن‌ها به پزشکان تخصصی می‌کاهد و در صورت نیاز به مراجعه به این پزشکان نیز هزینه‌ی آن‌ها کمتر از بخش خصوصی خواهد بود

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.