مدیرکل استاندارد اردبیل گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی در اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد اردبیل بعد از ظهر امروز در بازدید از واحد‌های تولیدی اردبیل اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی در اردبیل انجام شده است.

وی بیان کرد: بازرسان استاندارد در ۱۰ ماهه سال ۹۷ بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از از واحد‌های تولیدی سطح استان انجام داده و ۹۲۶ مورد آزمون نیز از این واحد‌ها به عمل آمد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد ۲۵۴ واحد تولیدی فعال تحت پوشش، با تولید ۷۲۴ فرآورده در زمینه مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی، بسته بندی وسلولزی، انگ فلزات گرانبها، برق، نساجی، مهندسی پزشکی و ... مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی گفت: در ۱۰ ماهه امسال، کارشناسان استاندارد، مطابق وظایف تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران، ۶۵۵ مورد بازرسی و ۹۲۶ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل در استان اردبیل انجام داده‌اند.

علایی تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال شاهد تحقق ۹۰ درصدی برنامه عملیاتی در زمینه نمونه برداری و آزمون فرآورد‌های واحد‌های تولیدی استان بوده‌ایم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: از واحد‌های فعال در صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلزشناسی، مصالح ساختمانی، شیمیایی، برق و الکترونیک، خودرو و نیرومحرکه، بسته‌بندی و سلولزی، مهندسی پزشکی و انگ فلزت گران‌بها نیز بازرسی و نمونه‌برداری انجام شده است.

وی هدف از این بازرسی‌ها را نظارت بر عملکرد واحد‌های تولیدی عنوان کرد که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحد تولیدی، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

انتهای پیام/ع

۷۲۴ فرآورده تولیدی اردبیل مشمول استاندارد اجباری شد

 

برچسب ها: استاندارد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.