مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس از رشد ۳۳۲ درصدی پروند‌های قاچاق سوخت در استان خبر داد.

رشد ۳۳۲ درصدی پروندهای قاچاق سوخت در فارس/کشف یک میلیون هزار لیتر سوخت قاچاق مکشوفهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر بنی کریمی مدیر پخش فرآورده های نفتی استان فارس در نشست خبری، در تشریح پرونده های قاچاق فرآورده های نفتی، گفت: امسال ۳۹ جلسه در ارتباط با پرونده های قاچاق در استان تشکیل شد که هزار و ۱۸۰ پرونده  تخلف در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده های قاچاق ۳۳۲ درصد رشد داشته است، افزود: نزدیک به ۱۹ میلیارد ریال جریمه حاصل پرونده های متخلفین فرآورده‌های نفتی تشکیل شده بوده است.

بنی کریمی ادامه داد: امسال ۱۰۰ پرونده از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری به تعزیرات حکومتی فارس تحویل داده شد که این تعداد در سال گذشته ۳۱ پرونده بوده است.

وی میزان کشف سوخت قاچاق مکشوفه در سال جاری را یک میلیون لیتر اعلام کرد که پارسال ۵۵٧ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف شد که امسال با افزایش ۸۰ درصدی کشفیات روبه‌رو بودیم.

بنی‌کریمی همچنین از مسدود شدن هزار و ۷۲۶ کارت سوخت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: پارسال تنها ۱۷۰ کارت سوخت مسدود شده بود.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین به نظارت این شرکت با استقرار گشت‌های بازرسی اشاره و گفت: امسال چهار هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه استان فارس سومین استان از نظر توزیع و مصرف فرآورده‌های نفتی است، گفت: فارس ۶.۳ دهم فرآورده‌های نفتی کشور را مصرف می‌کند.

وی از مصرف روزانه ۵ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر بنزین در استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد رشد داشته است.

بنی کریمی ادامه داد: روزانه بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت و گاز در استان فارس مصرف می‌شود که مصرف این دو نوع فرآورده نیز ۵ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس در تشریح میزان مصرف فرآورده استراتژیک نفت و گاز استان، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل ۶۴ درصد، صنایع هفت درصد و کشاورزی ۱۸ درصد مصرف شده است.

وی در ادامه، گفت: در بخش نیروگاهی شاهد مصرف ۱۰ درصدی فراورده‌های نفتی بوده ایم.

بنی‌کریمی، به عرضه فرآورده‌های نفتی در ٢٧١ باب جایگاه اشاره کرد و افزود: ۵۴ باب دیگر در دست احداث است که از پیشرفت فیزیکی ٢٠ تا ٩٠ درصدی برخوردار هستند.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس بیان کرد: همچینین ١١٧ جایگاه سوخت رسانی در فارس نیز در دست بررسی است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس به حضور برند‌های توانمند در توزیع فرآورده‌های نفتی هم اشاره کرد و گفت: این شرکت وارد یک عرصه جدید در ارتقای خدمات به جایگاه‌های سوخت رسانی شده و در این راستا ٣۵ نقطه از جایگاه‌های سوخت رسانی فارس دارای برند شناسایی شده‌اند.

وی از تعامل موثر این شرکت با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استقرار ایستگاه‌های سوخت رسانی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در ١۴ نقطه به جز جایگاه‌های شیراز در مسیر‌های شیراز اصفهان، شیراز-کرمان، شیراز-بوشهر و شیراز-بندرعباس نفت و گاز یورو توزیع می‌شود.

بنی کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر احداث آزاد راه شیراز-اصفهان، به انتخاب شش نقطه برای عرضه خدمات رسانی رفاهی از جمله سوخت رسانی در آزاد راه شیراز-اصفهان اشاره کرد و گفت: تقاضای سرمایه‌گذاران در شش موقعیت مکانی انتخابی در دست بررسی قرار دارد.

بنی‌کریمی همچنین میزان سوخت مصرفی هواپیمایی فارس در طول روز را ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار لیتر اعلام و به توزیع بنزین یورو ۴ در سطح استان و شهر شیراز هم اشاره و با بیان اینکه عمده بنزین یورو ۴ مصرفی فارس از پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ٢٠٠ لیتر در طول روز این نوع بنزین توزیع می‌شود و تا پایان امسال نیز نیاز‌های باقی مانده را هم تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: علاوه بر توزیع بنزین یورو ۴، روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار لیتر نفت و گاز یورو نیز توزیع می ‎ شود.

بنی‌کریمی همچنین تاکید کرد: اجازه توزیع نفت و گاز معمولی در هیچکدام از جایگاه‌ها در محور‌های مواصلاتی وجود ندارد.

وی همچنین از افتتاح و راه‌اندازی ۱۱ پروژه که عمده آن‌ها جایگاه سوخت رسانی است در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: این تعداد پروژه با اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی فارس در ابتدای انقلاب تنها ۵۰ نقطه عرضه فرآورده‌های نفتی مایع در استان وجود داشت، اما امروز به ٢٧٥ جایگاه افزایش پیدا کرده است.

بنی‌کریمی یادآور شد: در سال ۵۷ تنها دو جایگاه سی‌ان‌جی در فارس فعال بوده، اما امروز به ۱۲۷ جایگاه رسیده است
انتهای پیام/ب

مصرف روزانه بیش از ۵ میلیون لیتر بنزین در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار