مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: عملیات ثبت زمین‌های منابع طبیعی و ساحلی غرب مازندران با هدف مبارزه با زمین خواری صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی زارع مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران هدف از عملیات ثبت زمین‌های منابع طبیعی و ساحلی غرب مازندران را مبارزه با زمین خواری و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و ثبت زمین‌های ذکر شده در بانک اطلاعات کاداستر (سند تک برگ)، با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی غرب مازندران اعلام کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار هکتار زمین‌های منابع طبیعی و ساحلی شهرستان‌های چمستان، نور، نوشهر، کلاردشت، چالوس و تنکابن با مرکزیت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور جانمایی و در بانک اطلاعات کاداستر استان ثبت شده است.

زارع با بیان اینکه پس از پایان یافتن این طرح، بزودی در شهرستان‌های منطقه، بیش از ۸۰ درصد زمین‌ها ثبت خواهد شد افزود: عملیات ثبت زمین‌های ساحلی مازندران برای نخستین بار انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران جلوگیری از زمین خواری، شناسایی و برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی، تقویت مدیریت و نظارت دولت بر املاک ملی و دولتی، دست نیافتن سودجویان به منابع طبیعی، تلاش برای دریافت اسناد، تشخیص مرز زمین‌های ملی و مستثنیات اشخاص حقیقی در عرصه‌های ملی را از جمله مهمترین فواید این عملیات اعلام کرد.

زارع با بیان اینکه ۱۰ ماه امسال ۱۸۵ هزار و ۴۲ سند مالکیت کاداستری با افزایش بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در واحد‌های ثبتی تابعه مازندران صادر و تحویل متقاضیان شد، گفت: در این مدت ۳۱ هزار و ۸۴۹ انواع عملیات ثبتی شامل تجمیع اسناد، تفکیک، تقاضای ثبت و تحدید حدود و دیگر عملیات در واحد‌های ثبتی این استان با افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال انجام شد.

انتهای پیام/ م

راهی برای مبارزه با زمین خواری در مازندران

برچسب ها: عکس طبیعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار