تلفیق تجربه و دانش و افزایش توانمندی بسیاری از جوانان و متخصصان این مرز و بوم زمینه را برای خودکفایی و رسیدن به توسعه و پیشرفت در تجهیزات پزشکی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، چند سالی است که بهداشت و درمان به اولویتی اساسی در کشور بدل شده و دولتی‌ها و مجلسی‌ها پای کار آمده‌اند تا وضعیت سلامت این کشور سامانی به خود بگیرد، آنها گام‌هایی را برای ساماندهی سلامت تعریف کرده‌اند و سعی می‌کنند جاده سلامت را هموار کنند.
 
تجهیزات پزشکی یکی از موارد پرکاربرد در بخش سلامت و درمان است که بر اساس نیاز برخی از این کالا‌ها وارداتی برخی به صورت قاچاق به دلیل حجم کم و قیمت بالا وارد کشور می‌شوند، اما تلفیق تجربه و دانش و افزایش توانمندی بسیاری از جوانان و متخصصان این مرز و بوم و زمینه را برای خودکفایی و رسیدن به توسعه و پیشرفت را فراهم کرده است.

 اما، برای پیمودن این جاده علاوه بر کادر درمانی و بیمارستان و بیمار یک جزء مهم دیگر لازم است و آن هم تجهیزات پزشکی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت.

حال یک شرکت تولید کننده اقلام ارتوپدی در شهرک صنعتی مینودشت استان گلستان تولید کننده پیچ و پلاک ارتوپدی در کشور است که توانسته با بکارگیری از افراد متخصص و توانمند جوان گام‌های موثری در راستای توسعه و اشتغال بردارد.

این قدم مهم و تاثیرگزار ما را بر آن داشت تا به سراغ مسئولان و جوانان این شرکت برویم و از نزدیک شاهد فعالیت آنها باشیم.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
 

تولید اقلام ارتوپدی در گلستان

احمدی مدیر داخلی شرکت تولید کننده اقلام ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: این شرکت محصولات مختلفی پیچ، پلاک و نیل‌های ارتوپدی تولید می‌کند که در بخش بهبود و ترمیم شکستگی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای و حوادث طبیعی مانند زمین خوردگی و کهولت سن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
احمدی افزود: کاربرد ایمپلنت‌های ارتوپدی به عنوان کاشتنی در بهبود شکستگی‌ها و نواقص استخوانی است که در اثر حوادث مختلف ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: این کارخانه با هدف تولیدات با کیفیت و استفاده از افراد بومی منطقه در سال ۸۶ احداث و در سال ۸۹ به تولید و بهره برداری رسید و با حدود ۱۰ نفر نیروی انسانی کار خود را شروع کرد.

میلانی سرپرست فنی کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در این کارخانه ۴ دستگاه تراش دستی، یک دستگاه اره نواری وجود دارد و ۵ متخصص هم در این دو بخش مشغول فعالیت هستند.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
 
میلانی ادامه داد: تمام دستگاه‌های این کارخانه را مهندسان داخلی طراحی و ساخته اند و کاملا ایرانی است و با توجه به اهمیت تولیدات این کارخانه تمام نیرو‌های جذب شده هم، دوره‌های تخصص و آموزش را طی چند ماه گذرانده اند و اکنون نیرو‌های به کار گیری شده، متخصص و از نخبه‌های دانشگاهی در سطوح دکترای تخصصی، حرفه‌ای و کارشناسی ارشد هستند.

به سراغ متخصصان جوانان این کارخانه رفتیم و با آن‌ها هم صحبت شدیم.

خودباوری جوانان گلستانی وافزایش تولید ملی

 
یکی از متخصصان جوان این کارخانه در مورد تولیدات گفت: حدود ۸ سال است که در این مجموعه و در کنار دیگر همکاران مشغول تولید نیل و پیچ و پلاک هستیم که با تلاش همه آن‌ها اکنون حرفی برای گفتن داریم و محصولات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل به کشور‌های دیگر هم صادر می‌شود.

وی افزود: به همه همکاران و جوانان تحصیل کرده این مجموعه که با تلاش و پشتکار توانستند قطعاتی مشابه محصولات خارجی و البته با کیفیت تولید کنند افتخار می‌کنم.

جوان دیگری گفت: من به مدت ۸ سال است که در بخش پیچ زنی فعالیت می‌کنم و پیچ‌های ارتوپدی مانند انواع لاکینگ، کن سی دوس تولید می‌کنیم که قابل رقابت با محصولات دیگر کشور‌ها هستند.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت

وی ادامه داد: چرخیدن چرخ صنعت یعنی اشتغال زایی و درآمد و حمایت از جوانان سبب تلاش‌های مداوم و خستگی ناپذیر بودن آنهامی شود و نتیجه آن افزایش انگیزه برای قدم برداشتن در مسیر توسعه و پیشرفت شهر و کشور خواهد شد.

میلانی سرپرست فنی کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در این کارخانه محصولات دیگری مانند کلاویکل اووک برای بهبود شکستگی شانه، دیستال تی بی آ برای ساق پا و همچنین برای مچ دست که کوچکترین نوع قلم ارتوپدی است تولید می‌شود.

وی ادامه داد: صفر تا صد کار دراین کارخانه انجام می‌شود و تمام تولیدات در نهایت کد گذاری و شناسنامه دار و بعد به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شوند.

میلانی همچنان ادامه داد: بر اساس مجوز صادر شده در راستای صادرات به اتحادیه اروپا، تولیدات بعد از طی کردن مراحل تکمیل باید کاملا استریل و عاری از هرگونه باکتری باشند و بعد ازقرار گرفت در اتاق تمییز، تولیدات بسته بندی می‌شوند.
 

توانمندی جوانان گلستانی و هموار شدن مسیر برای تنها صادرکننده محصولات ارتوپدی ایرانی به اروپا

 
مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: یکی از برنامه‌های وزرات بهداشت افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی تا پایان سال ۹۷ است تا ارز آوری ۲۴ میلیون دلاری سال ۹۶ به ۲۴۰ میلیون دلار افزایش یابد.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت

مسایلی افزود: دو شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در گلستان در حوزه صادرات گام‌های بلندی برداشته اند که یکی از آن‌ها ایمپلنت‌های ارتوپدی شهرستان مینودشت است که در بخش تولید بسیار توانمند هستند و صادرات جز برنامه‌های اساسی در حال اجرا‌ی آنهاست و ادامه این روند مطمئنا باعث می‌شود تا تولیدکنندگان ما در جایگاه‌های بالاتری در دنیا و منطقه داشته باشند.

همچنین مختاری رییس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی وزرات بهداشت هم در مورد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گلستانی گفت: نگاه صادراتی دو شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های برودتی و ارتوپدی در استان گلستان وهمکاری آن‌ها با شرکت‌های خارجی برای تولید محصول و انتقال دانش و فن آوری نکته قابل توجهی است و امیدواریم بعد از ثبت در کشور‌های هدف بتوانند با شرایط بهتر محصولات خود را به فروش برسانند.
 
خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
 
احمدی مدیر داخلی این شرکت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: این شرکت از سال ۸۹ تاکنون، توانست به بیش از۲۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور خدمات ارائه دهد و این مجموعه علاوه بر فعالیت در داخل کشور، در حوزه روابط تجاری بین الملل به عنوان تنها صادرکننده محصولات ارتوپدی ایرانی، به بازار‌های هدف خود در اروپا، آسیای میانه، جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه مانند عراق، عمان، لبنان، ایتالیا، آلمان و روسیه ورود کرده است.

احمدی ادامه داد: این شرکت با در اختیار داشتن دو کارخانه تولیدی در مینودشت استان گلستان و پارک فناوری پردیس تهران، دفترمرکزی در تهران و نمایندگی اتحادیه اروپا در شهر گوتنبرگ سوئد، مجهز به تجهیزات تولیدی مدرن و پیشرفته‌ای جهت تولید و توسعه محصولات است و همچنین توانستیم گواهی استاندارد‌های بین المللی از جمله سی‌ای اتحادیه اروپا را اخذ کنیم.

خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
 
احمدی افزود: محمولات این شرکت، صرفه جویی بیش از ۵۰ درصدی نسبت به کالا‌های خارجی مشابه با کیفیت متوسط موجود در بازار ایران و همچنین صرفه جویی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی نسبت به کالا‌های درجه یک دنیا را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: اکنون به طور مستقیم برای ۵۰ نفر درکارخانه مینودشت و ۲۰ نفر در دفتر تهران و حدود ۱۰۰ نفربه صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است و اگر شرایط مساعد باشد این ظرفیت در شهرستان مینودشت تا ۱۰۰ نفر هم افزایش می‌یابد.

خودباوری جوانان گلستانی و گامی روبه جلو برای خودکفایی / تولید تجهیزات ارتوپدی در مینودشت
 
احمدی درمورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: در این شرکت کلیه اقلام ارتوپدی تمام قسمت‌های بدن انسان به جز ستون فقرات و جمجمه و فک تولید می‌شود و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای آینده اضافه شدن بخش تولید اقلام ارتوپدی ستون فقرات تا ۶ ماه ابتدایی سال ۹۸ و تا پایان سال آینده نیز اقلام ارتوپدی فک و جمجمه است.

اکنون با پیشرفت در بخش تولیدات ارتوپدی با استفاده از تکنولوژی روز و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در حال حاضر، حدود ۸۸ درصد محصولات مورد نیاز کاشتنی در تصادفات و سوانح و حدود ۷۵ درصد محصولات مصرفی ارتوپدی ایران، با کمک تولیدکنندگان داخلی تامین شود که این پیشرفت‌ها چراغ امید را برای آینده بیش ازپیش در کشورمان روشن می‌کند.

گزارش از گنجا محمودی
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.