پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی به بررسی ادعا‌هایی که رئیس‌جمهور آمریکا در سومین سخنرانی سالانه خود مطرح کرد، پرداخت.

حقیقت‌یابی ادعا‌های که ترامپ در سخنرانی سالانه خود مطرح کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا بامداد چهارشنبه در سومین سخنرانی سالانه خود تلاش کرد تا لحنی از وحدت و پیشرفت دوحزبی را نشان دهد و این درست چند هفته پس از طولانی‌ترین تعطیلی دولت به دلیل اختلاف او و دموکرات‌ها بر سر بودجه دیوار مرزی و نیز در زمانی کمتر از دو هفته به پایان مهلت بودجه تعیین شده برای دولت بود.

در این سخنرانی ترامپ از آمریکایی‌ها خواست تا عظمت و بزرگی را انتخاب کنند و روی برخی اولویت‌های اصلی خود یعنی مهاجرت، اقتصاد، زیرساختها، قیمت مواد مخدر و امنیت ملی متمرکز شد. سی ان ان در ادامه این مطلب به بررسی ادعا‌های مطرح شده در سخنرانی ترامپ پرداخت.

ترامپ: از هر سه زن، یک نفر در طول سفر مرزی برای ورود به آمریکا مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد.

 اگرچه آمار اعلام شده از سوی پزشکان بدون مرز موید چنین مطلبی است، ترامپ نگفت که چگونه سیاست‌های مهاجرتی او می‌تواند مانع چنین مسئله‌ای شود.

ترامپ: هر ساله تعداد بی شماری از آمریکایی از سوی «جنایتکاران خارجی» غیرقانونی کشته می‌شوند.

ترامپ این موضوع را بار‌ها در صحبت‌های خود مطرح کرده و برای دومین بار از خانواده‌های قربانیان چنین حوادثی دعوت کرد تا در سخنرانی سالانه او حضور یابند. اما اطلاعات فدرال قابل استنادی درباره میزان جرایم صورت گرفته از سوی مهاجران غیرقانونی در دست نیست.

همچنین بررسی‌های مختلف نشان داده که میزان جرایم صورت گرفته از سوی مهاجران، قانونی و غیرقانونی نسبت به خود آمریکایی‌ها کاهش یافته است. اطلاعات اف بی آی نیز کاهش شمار جرایم آن‌ها را به طور کلی مورد تائید قرار می‌دهد. همچنین در مطالعات دیگر نیز مشخص شد که میزان قتل، سرقت و تجاوز از سوی مهاجران غیرقانونی از سال ۱۹۹۰ افزایش نیافته است.

ترامپ: شهر مرزی ال پسو در ایالت تگزاس میزان جرایم در سطح بالای قرار داشت و بالاترین میزان جرم در کشور را داشت. اکنون به لطف موانع مرزی این شهر یکی از امن‌ترین شهر‌های ماست.

ساخت موانع مرزی در ال پسو در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. بر اساس آمار در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میزان جرایم در این شهر تا ۱۷ درصد افزایش یافت.

ترامپ: می‌خواهم افراد به کشور ما بیایند حتی تعداد زیادی، اما به صورت قانونی.

این جمله عجیب ترامپ برخلاف مواضع دولت او در مقابل مهاجران قانونی است. ترامپ به دنبال کاهش میزان مهاجرت قانونی به آمریکا است و شرایط را برای کسانی که به دنبال دریافت پناهندگی این کشور هستند، بسیار سخت کرده است.

ترامپ: در دو سال گذشته رونق اقتصادی بی سابقه‌ای را داشتیم، چیزی که پیش از این سابقه نداشته‌ است.

میزان ایجاد فرصت‌های شغلی در دولت ترامپ ۲۰۳ هزار مورد بود که در مقایسه با ۲۱۷ هزار مورد فرصت شغلی ایجاد شده در دولت قبلی آمریکا، دچار کاهش شده است. برخلاف ادعای ترامپ در دولت او رشد اقتصادی به طور متوسط در سال ۲۰۱۸ از ۴.۲ درصد در سه ماهه دوم سال به ۳.۴ درصد در سه ماه سوم سال رسید.

ترامپ: ما ۶۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش تولید ایجاد کردیم. چیزی که به نظر همگان غیرممکن بود.

ترامپ درباره تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در دولتش اغراق می‌کند. از ابتدای سال ۲۰۱۷ در حدود ۴۵۴ هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده است.

ترامپ: زنان بیشتر منفعت را از اقتصاد پررونق ما کسب کردند و حدود ۵۸ درصد از فرصت‌های شغلی را در اختیار گرفتند.

بر اساس اطلاعات اداره آمار آمریکا، حدود ۵۷ درصد از زنان این کشور شاغل بوده یا به دنبال شغل هستند. با این حال این رقم در مقایسه با رقم ۶۰ درصدی سال ۲۰۰۰ بسیار پایین است.

ترامپ: ما بیش از ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم.

بر اساس آمار سرویس تحقیقات کنگره در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ هزینه عملیاتی جنگ‌های عراق و افغانستان ۱.۶ تریلیون دلار بوده است. سی ان ان می‌نویسد برای رسیدن به رقم ۷ تریلیون دلاری ترامپ باید هزینه عملیاتی طی ۳۵ سال آینده را نیز درنظر بگیریم.

ترامپ: اگر من رئیس جمهور آمریکا انتخاب نمی‌شدم، اکنون در جنگ با کره شمالی بودیم.

این ادعای بحث برانگیزی است که از سوی ترامپ مطرح شد. روند دیپلماتیک با کره شمالی از سوی ترامپ آغاز نشده و به اقدام رئیس‌جمهور کره جنوبی در اوایل سال ۲۰۱۸ برای دیدار با رهبر کره شمالی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار