رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: طی ۴۰ سال گذشته در همدان ۲۷۷ واحد صنایع تبدیلی احداث شده است.

احداث بیش از ۲۰۰ واحد صنایع تبدیلی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  منصور رضوانی‌جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: وجود مخاطرات طبیعی و ریسک بالای تولیدات کشاورزی از یک سو و تثبیت تولید، تنظیم بازار و افزایش ارزش افزوده از سوی دیگر، پشتیبانی از تولیدات کشاورزی از مرحله تولید تا بازار فروش را ضروری کرده است.
وی اظهار داشت: ضروری است با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه صادرات، گسترش صنعت بیمه محصولات کشاورزی، اعمال قیمت‌های تضمینی و توافقی، رونق بازار بورس محصولات کشاورزی، اعطاء تسهیلات بانکی ارزان قیمت و استمهال تسهیلات هنگام مواجه با بلایای طبیعی از تولیدات کشاورزی حمایت و پشتیبانی انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته ۲۷۷ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت جذب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن و فرآوری ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول انجام شده است.
وی ادامه داد: ۵۰ سردخانه نگهداری محصولات کشاروزی با ظرفت ۱۶۰ هزار تن ایجاد شده و ۴۸ سردخانه با ظرفتی ۱۳۰ هزار تن نیز در دست احداث است.
رضوانی‌جلال با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان تشکیل شده، خاطرنشان کرد: این صندوق دارای ۱۱۹ عضو و ۱۹۷ میلیارد ریال سرمایه مشغول به فعالیت است.
وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته ۱۰۶ کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه و مراکز خدمات بهداشتی- دامپزشکی ایجاد شده، گفت: در حال حاضر ۳۳ مرکز جهاد کشاورزی و ۴۸ شرکت خدمات فنی و مهندسی و مشاوره‌ای در سطح مراکز دهستان‌ها ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان توسعه صنعت بیمه، ارائه خدمات بیمه‌ای به بهره‌برداران و خرید تضمینی ۶۲۸ هزار تن گندم را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پشتیبانی و حمایت از کشاورزی عنوان کرد.
رضوانی‌جلال اضافه کرد: از سال ۹۲ تا پایان آبان ماه ۱۳۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به کشور‌های دیگر صادر شده است.
انتهای پیام/ج

احداث ۲۷۷ واحد صنایع تولیدی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.