وزیر نیرو گفت: ۷۵ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش شبکه به‌روز جمع‌آوری فاضلاب است.

۷۵ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا اردکانیان، وزیر نیرو سه شنبه شب در نشست مشترک برنامه‌ریزی، توسعه و هیئت‌های اندیشه‌رورز جوان استان همدان با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ هزار و ۴۰۰ روستا برق داشتند و این تعداد امروز به ۵۷ هزار روستا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: امروز تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار به برق مجهز هستند.

اردکانیان با بیان اینکه در سال ۲۰۵۰ جمعیت کره زمین به ۱۱.۵ میلیارد نفر می‌رسد و در همین سطح ثبات می‌یابد، گفت: دنیا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بیش از آنچه امروز نیاز دارد آب، غذا و انرژی مصرف می‌کند.

وزیر نیرو اظهارداشت: کشور‌های توسعه یافته بخش قابل ملاحظه‌ای از منابع خود را به تأمین نیاز‌های فردا اختصاص داده‌اند تا نسل‌های آینده بتوانند نیاز خود را برطرف کنند.

وی افزود: در دنیای امروز از هر ۱۰۰ نفر ۱۵ نفر به الکتریسیته دسترسی ندارند، از هر ۱۰۰ نفر ۱۰ نفر به آب شرب سالم و از هر سه نفر یک نفر به خدمات بهداشت دسترسی ندارد.

اردکانیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد تصفیه‌خانه‌های شهری به ۲۱۷ عدد رسیده و ۵۰ درصد جمعیت کشور از شبکه جمع‌آوری مدرن فاضلاب بهره‌مند است، در حالی که پیش از پیروزی انقلاب کشور فقط صاحب چهار تصفیه‌خانه بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی استان همدان از شبکه فاضلاب نسبت به متوسط کشوری بالاتر است افزود: ۷۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه به‌روز جمع‌آوری فاضلاب است که ۲۵ درصد آن در ۵.۵ سال گذشته و در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی همچنین اضافه کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهر سرکان نیز زیر پوشش شبکه فاضلاب است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر تعداد ۸ هزار و ۲۵۰ پروژه در حوزه آب، برق و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان در کشور افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وزیر نیرو افزود: امروز در معیت معاون اول رئیس جمهور در استان همدان سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ مگاوات و اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان‌های مختلف استان همدان و سد مخزنی گرین در نهاوند و افتتاح پست ۶۳.۲۰  کیلوولت شهرستان اسدآباد در این سفر خبر داد و افزود: برای پروژه‌های افتتاح شده در استان همدان در مجموع بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان و ۲۱ میلیون یورو اعتبار صرف شده است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه استان همدان در بخش برق دارای وضعیت مطلوبی است، بیان کرد: در استان همدان حداکثر مصرف بار ۸۳۴ مگاوات بوده در حالی که یک‌هزار مگاوات تولید می‌شود. البته این به معنای توقف طرح‌های توسعه نیست و تلاش در این زمینه ادامه خواهد داشت.

وزیر نیرو درخصوص آبرسانی به کلانشهر همدان گفت: به طور قطع موضوع تأمین آب شرب همدان بسیار حائز اهمیت است و به‌همین دلیل برنامه‌ای به‌صورت پایدار برای آن در نظر گرفته شده که به زودی گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ج

۷۵ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار