محسنی بندپی گفت: اصلاح تعرفه آب پرمصرف‌ها، اهرمی مناسب برای سوق دادن مشترکان پرمصرف به رعایت الگوی مصرف آب است.

افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف اهرمی مناسب برای رعایت الگوی مصرفبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به آمادگی برای همکاری با وزارت نیرو اظهار کرد: استانداری آمادگی کافی برای همکاری با صنعت برق کشور در راستای کاهش تلفات و مدیریت مصرف را دارد و برای هماهنگی بیشتر نیاز است ساز و کاری لحاظ شود که هماهنگی میان این دو بخش برای تأمین برق کشور مدیریت شود.

استاندار تهران افزود: به دلیل مهاجرپذیر بودن سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود و ۱۷ درصد جمعیت کشور در این استان است. سالانه ۱۰۰ هزار نفر به مشترکان برق استان تهران اضافه می‌شود.


بیشتر بخوانید: تلفات برق در شبکه توزیع تهران به ۶.۴ درصد رسید


وی ادامه داد: مصرف زیاد آب و برق در کشور تبدیل به فرهنگ شده و نیاز است با الگوسازی به حفظ این منابع کمک کرد.

محسنی بندپی بیان کرد: طی ۴۰ ساله اخیر با وجود دشمنی و ایجاد محدودیت برای ایران، با استفاده از ظرفیت داخلی توانستیم موفقیت‌های گسترده‌ای را در صنعت برق به دست آوریم که بخش عمده آن در حوزه زیرساخت بوده است.

به گفته وی؛ اقدامات بسیار ارزشمندی طی این سال‌ها در زمینه آموزش، توسعه زیرساخت‌ها، سلامت و رفاه اجتماعی صورت گرفته که آمار و ارقام موجود بیانگر وضع مطلوب کشور در این حوزه‌ها است.

استاندار تهران بیان کرد: زیر ساخت‌های مربوط به وزارت نیرو طی چهار دهه گذشته رشد مناسبی داشته است، اما مصرف بی رویه آب و برق می‌تواند محدودیت‌های فروانی در حوزه زیست محیطی ایجاد کند و مهمترین اقدامی که می‌توان در این حوزه انجام داد مدیریت مصرف و انرژی است.

وی با اشاره به اتلاف آب در کشاورزی بیان کرد: مصرف آب در کشاورزی با تلفات زیادی همراه است و علی رغم اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است اقدامی در جهت اصلاح الگوی مصرف آب در این بخش صورت نگرفته است.

محسنی بندپی گفت: اصلاح تعرفه آب و برق  پرمصرف‌ها می‌تواند اهرمی مناسب برای سوق دادن آنها به رعایت الگوی مصرف آب باشد.

انتهای پیام/

مصرف آب در کشاورزی با تلفات زیادی همراه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار