وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

تحقق ۴۰ درصد از کل سرمایه گذاری‌های خارجی/تغییر در روش واگذاری شرکت های دولتی

وزیر اقتصاد گفت: امسال از ۱۲.۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی جلب شده تنها ۴۰ درصد آن یعنی ۵ میلیون دلار جذب شد.

تحقق ۴۰ درصد از کل سرمایه گذاری‌های خارجی/ اقتصاد ایران هنوز سنتی باقی مانده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست صمیمانه با اقتصاددانان جوان اظهار کرد: اقتصاددانان کشور همگی همکاران دولت هستند که دلسوزانه و داوطلبانه به ما مشاوره می‌دهند.

وی افزود: بحث اصلی که در وزارت اقتصاد مطرح است تامین مالی حوزه‌هایی نظیر دولت، وزارتخانه اقتصاد، نظام بانکی، نظام بیمه، مالیات و واگذاری است که باید با نظرات طیف های مختلف عملیاتی شود.

دژپسند ادامه داد: مهم‌ترین گرفتاری اقتصاد ما، ابزار‌ها و تفکرات سنتی است. دیگر نمی‌توانیم با روش‌های دهه ۴۰ اقتصاد را در دهه ۹۰ مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بهره گیری از موفقیت کشور‌های دیگر در جاسازی بازار سرمایه در جامعه، بیان کرد: در هفته‌های گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس به حوزه بلاک چین پرداختیم اما متاسفانه شاهد مقاومت‌های نادانسته و ناخواسته هستیم.

وزیر اقتصاد ضمن انتقاد از اینکه ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی شامل معافیت مالیات است گفت: بحث معافیت مالیات‌ها  باید بروزرسانی و جزئی نگری شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۲.۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی جلب شد که تنها ۴۰ درصد آن یعنی ۵ میلیون دلار به نتیجه رسید، باید مشکل اصلی موجود در این زمینه توسط کارشناسان به وزارت اقتصاد اعلام شود.

دژپسند با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالای اساسی اظهار کرد: قطعا نگرانی برای سال آینده نداریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعدادی از تولیدکنندگان به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مجبور به فروش محصولات خود با قیمت بیشتری می‌شوند؛ اما این توجیه خوبی برای گران فروشی نیست.

وی در رابطه با جلسه برگزاری هیئت واگذاری، بیان کرد: قرار بود اعضای هئیت واگذاری نظرات خود را اعلام کنند که آخرین نظرات سه روز گذشته به دست ما رسید.

دژپسند افزود: روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه جلسه آسیب شناسی واگذاری‌ها  برگزار خواهد شد.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: برای واگذاری عزم جدی داریم و احتمال دارد در روش واگذاری، تجدیدنظر شود.

انتهای پیام/

اختصاص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالای اساسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
امیدواریم موفق شوید. برای معرفی طرحهاتون تکه فیلم های مناسب تهیه کرده و درمجلس تمایش و توضیج دهید تا نمایندگان بخوبی ضرورت ها را درک کنند.
اماده سازی خیلی موثر است.
آخرین اخبار