در دومین روز از دهه فجر سال جاری، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر پیرانشهر جهت ارائه‌ی خدمات پزشکی به روستاییان، در روستای پسوه حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،۵ کاروان سلامت از آغاز ایام الله دهه فجر در روستا‌های میاندوآب، پیرانشهر، اشنویه، پلدشت و سلماس حاضر شده و به ۶۲۳ نفر خدمات درمانی و آموزش ارائه کردند که این کاروان متشکل از ۱۳ نفر داوطلب و امدادگر بوده که ۲ پزشک داوطلب جمعیت نیز حضور داشته است.

همچنین خدماتی نظیر ویزیت و معاینه، گرفتن فشار و قند خون و اهدای دارو به ارزش ریالی ۷۰۰۰۰۰۰ ریال به صورت رایگان انجام شد و  ۸۹ نفر از روستاییان توسط این کاروان معاینه و خدمات رسانی شدند.

تیم درمان اضطراری به مناطق محروم و دور افتاده میاندوآب اعزام شد

پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر میاندوآب در مناطق محروم و دور افتاده جهت ارائه ویزیت، دارو، خدمات مشاوره‌ای، تزریقات وپانسمان رایگان حاضر شدند.

روستای آقکند زاغه، بخش باروق شهرستان میاندوآب و مناطق محروم و دور افتاده صعب العبور به روستا‌های منطقه باروق همچون روستای گوزلی. قره داغ. آقکند زاغه از جمله روستا‌های هدف بودند؛ که در این کاروان نیز به ۱۲۰ نفر از روستاییان خدمات پزشکی، مشاوره ای، پرستاری، مامایی، تزریقات و پانسمان، داروی رایگان ارائه شد.

همچنین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر سلماس در روستای سیلاب حاضر شدند و خدمات درمانی به روستاییان ارائه کردند.

در این کاروان ۵ نفر پزشک متخصص، عمومی و داندانپزشک، داروساز، یک نفر روانشناس، ۲ نفر پرستار، یک نفر ماما و ۲ نفر بهداشت محیط حضور داشتند.

در  این کاروان، ۱۹۹ نفر توسط پزشک عمومی، ۷۰ نفر پزشک متخصص، ۴۵ نفر دندانپزشک و ۵۷ نفر ماما ویزیت شدند.همچنین ۱۸ نفر توسط روانشناس ویزیت شده و ۱۸۰ مورد تزیریقات انجام شد

کاروان سلامت جمعیت هلال احمر اشنویه در ۳ روستا خدمت رسانی کرد.

کاروان سلامت هلال احمر اشنویه به همراه یک تیم متشکل از پزشک عمومی، متخصص زنان و مامایی، کارشناس تغذیه، روانشناس، پرستار، کارشناس بهداشت و نسخه پیچ در ۳ روستای این شهرستان خدمت رسانی کردند.

 ۸ نفر از اعضای داوطلب این جمعیت نیز با شعار تسکین آلام بشری در روستا‌های ذمه، آلکلباد و حیدرآباد حضور یافتند.

در این اقدام ۱۴۰ نفر خدمات درمان رایگان، تست فشار و قند خون، کلاس‌های آموزش روانشناسی، استفاده از تغذیه مناسب و نوع روغن‌ها و سبزیجات دریافت کردند.این ۳ روستا در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا در دامنه‌های ارتفاعات کوه رندوله قرار دارند.

حضور کاروان سلامت در روستای بهلول آباد پلدشت

در ادامه حضور کاروان‌های سلامت در روستا‌های محروم استان و خدمات رسانی به اهالی منطقه کاروان سلامت پلدشت در روستای بهلول آباد حضور یافت.

در این اقدام ۱ پزشک عمومی، ۲ نفر پرستار و یک نفر کارشناس بهداشت محیط حضور داشت که در کل به ۷۵ نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شد.

 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.