کارخانه تولید محصولات سلولزی بهداشتی بوکان با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،، صبح امروز (سه شنبه) همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، طی مراسمی کارخانه تولید محصولات سلولزی بهداشتی، با حضور علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور، علیرضا آخوند زاده مدیر کل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان شهرستانی، در اوچ تپه بوکان به بهره برداری رسید.

در این مراسم شهرام مام صاحبی مدیر عامل این کارخانه، با بیان اینکه این واحد تولیدی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است، که ۵ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات ۶ درصد و ۱۷ میلیارد ریال باقی مانده نیز از اعتبارات شخصی تامین گردیده است، گفت: ۲۶ نفر به صورت ثابت در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این کارخانه که سالیانه ۳ هزار تن پیش بینی شده است، به ۲۲ استان کشور و همچنین کشور‌های خارجی (قطر، افغانستان و عراق) صادر خواهد شد، افزود: این کارخانه اولین واحد تولیدی دارای برچسپ هولوگرام در سطح کشور است.

در حاشیه این مراسم، حسن عبدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه با اعلام اینکه در ایام الله دهه فجر، ۹ واحد صنعتی دیگر نیز در این شهرستان به بهره برداری خواهند رسید، گفت : کارگاه تولید لامپ‌های ال‌ای دی، تولیدی ورق‌های مسی، توسعه واحد تولیدی خوراک دام و طیور، تولیدی قطعات بدنه خودرو، تولید کرم و صابون آرایشی و بهداشتی و واحد تولیدی سیم و کابل مسی، واحد تولیدی حوله، کارگاه تولید محصولات بتنی و کارگاه تولید لحاف، از جمله این طرح‌ها هستند.

وی مجموع سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت این شهرستان را در سال جاری ۲۳۰ میلیارد و ۴۲٨ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها در مجموع برای ۱۵۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

در شهرستان بوکان ۱۰۱ واحد صنعتی فعال وجود دارد و ۱ هزار و ۵۲۳ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند. محصولات فلزی، پلاستیکی، مواد اولیه صنعت ساختمان و ماشین آلات کشاورزی بیشترین میزان تولیدات واحد‌های صنعتی بوکان را تشکیل می‌دهند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.

 

انتهای پیام/ت

فعالیت شهرستان بوکان در صنعت ماشین آلات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.