رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: در ٩ رویداد سهمیه المپیک توزیع خواهد شد و سعی می‌کنیم در تمامی رقابت‌ها حضور داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری گفت: ۹رویداد پیش رو داریم که در آن کسب سهمیه می‌شود و با اینکه رقابت پایانی در قطر برای کسب سهمیه تیراندازان ما شانس بالاتری‌ی دارد، اما ما در تمامی رویداد‌ها به جز مکزیک که برای ما شرایط حضورش وجود ندارد حضور خواهیم داشت.

سهمیه المپیک در ۹ رویداد توزیع می‌شود / فشنگ فدراسیون خالی است

دادگر افزود: ما ٨ سهمیه بدون مدال داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم در این دوره از المپیک سهمیه بیشتری بگیریم و اولین مدال هم کسب شود. امیدواریم در اهداف پروازی هم نخستین سهمیه را بگیریم. ما از مشکلات مالی رنج می‌بریم، اما این دلیل نمی‌شود از تلاش‌مان دست برداریم. اگر چه در بازی‌های آسیایی ٧ فینالیست داشتیم، اما نتیجه برای ما رضایت بخش نبود.

رییس فدراسیون تیراندازی درباره کمپ هانوفر گفت: در طول سال‌های گذشته ورزشکاران به این کمپ می‌رفتند، اما در این دوره به دلیل عدم صدور ویزا و جشن‌های کریسمس اردو لغو شد. در دورتموند اردو را تدارک دیده ایم و کار‌ها پیش رفته است. زمان اردو فقط تغییر کرده است. ما چند روز زودتر تیم را راهی هند می‌کنیم.

دادگر درباره سلاح و فشنگ گفت: ما مشکلاتی داریم و تولیدکننده داخلی جوابگوی نیاز‌های ما نیست. ساچمه و فشنگ مسابقه می‌دهند در هر کارخانه متفاوت است و بعضی از آن‌ها به برخی سلاح‌ها نمی‌خورد. این کار ما را مشکل کرده است. فشنگ در کشور داریم، اما به درد ما نمی‌خورد به همین دلیل مجبوریم ورزشکاران را به اردو‌های خارجی با هزینه گزاف بفرستیم. ما متاسفانه از حداقل‌ها بی بهره ایم. ما در داخل با فشنگ داخلی تمرین می‌کنیم و خارج با فشنگ خارجی و این مشکل است.

وی درباره اینکه حامی مالی دارید یا نه، عنوان کرد: سال گذشته روزانه هر ملی پوش برای فدراسیون ٥٥٠ هزار هزینه داشت که امیال بالای یک میلیون تومان است. اسپانسری که بتواند جوابگو باشد نداریم، اما مذاکراتى داشته ایم، اما نتوانستیم آن‌ها را جذب کنیم.

وی گفت: قبل از بازی‌های جاکارتا ماکسیموویچ و سماکین را آوردیم و نتایج آن‌ها را در مسابقات جهانی کره جنوبی دیدیم. بعد از این مسابقات ماکسیموویچ با پیشنهاد بالای ژاپن مواجه شد و ما توان پرداخت آن را نداشتیم و حالا تنها در تپانچه از از سماکین استفاده میکنیم و در بقیه رشته ها از مربیان داخلی استفاده می‌کنیم.

دادگر گفت:زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم ۱۷ میلیارد بدهی داشتیم و ما در این مدت ۴ میلیارد آن را پرداخت کردیم و بدهی جدیدی هم روی دست فدراسیون نگذاشتیم. امیدواریم در آینده با اتفاقات اقتصادی در دست اجرا بخش بیشتری از بدهی‌ها را در ۱،۲سال آینده بپردازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۰۱۹ سال کسب سهمیه است، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای بودجه‌ها تصمیم گیری می‌کنند و بر اساس اولویت به فدراسیون‌ها بودجه می‌دهند و ورزشکاران ما بر اساس رشته، ملی پوش بودن، کسب مدال و سهمیه المپیک حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت:  لازدو سرمربی تفنگ بادی خفیف  منشا خیر برای ایران بود و به دلیل مسائل مالی از ایران رفت و دیگر رغبتی برای بازگشت نداشت.

وی افزود: طبق سیاست‌های کمیته ملی المپیک ورزش‌های غیر فوتبالی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند چرا که آن‌ها مدال‌آوری و افتخار آفرینی بیشتری برای کشورمان خواهند داشت.


انتهای پیام

نشست خبری رئیس فدراسیون تیراندازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار