مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: شب خاطره شهید «محمدامین رحمانی» فرمانده گردان ضربت حضرت رسول (ص) کردستان توسط حوزه هنری در سنندج برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ستاری گفت: مراسم خاطره‌گویی تحت عنوان شب خاطره شهید «محمدامین رحمانی» فردا چهارشنبه با حضور خانواده معزز شهداء، ایثارگران و جانبازان، مسؤولین ارشد استانی فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشوری و استانی، در محل سالن مجتمع نور سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود این مراسم به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای کردستان و در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های محوری حوزه هنری، با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه بیت‌المقدس، ستاد کنگره 5400 شهید استان و صدا وسیمای مرکز کردستان برگزار می‌شود..

ستاری  با اشاره به نقش و جایگاه این شهید والامقام در مبارزه با اشرار و گروه‌های معاند داخلی گفت: شهید رحمانی چهارم تیرماه سال 1331 در روستای کلاته از توابع شهرستان سنندج دیده به جهان گشود و از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به حضور گروه‌های معاند و فریب مردم، به عنوان پیشمرگ مسلمان به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در همان ابتدا با تشکیل گردان ضربت حضرت رسول اکرم (ص) فرماندهی این گردان را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: این رزمنده مجاهد سرانجام در ششم تیرماه 63 در سن 32 سالگی در حالیکه فرزند خردسالشان را در آغوش داشت در مقابل درب منزلشان ترور می‌شود و به شهادت می‌رسد.

گفتنی است؛ در این برنامه ضمن بیان خاطراتی توسط تعدادی فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، دوستان و همسنگران در باب ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی این شهید والا مقام از خانواده معزز آن شهید نیز تجلیل می شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.