رهسپار گفت: دندان عقل حتما باید در بین ١۴ الی ١٧ سالگی مورد معاینه قرار گیرد تا به کیست تبدیل نشود.

هر تورم و مشکل در دهان را باید جدی گرفت/ ١۴ تا ١٧ سالگی بهترین زمان عمل دندان عقلبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد رهسپار متخصص فک و صورت و رئیس کنگره جراحان فک و صورت ایران در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت اظهار کرد: این کنگره بزرگترین همایشی است که برگزار می‌شود و تمام رشته‌های مرتبط در این کنگره حضور دارند.

وی ادامه داد: امسال ۵٠ امین سالی است که جراحی فک و صورت را جشن می‌گیریم، شعار کنگره امسال جراحی فک و صورت از بدو تولد تا کهنسالی است؛ برخی کودکان سندرم‌ها و مشکلاتی در فک و صورت دارند که باید تحت درمان قرار گیرند.

رهسپار بیان کرد: در سال بالای ٣٠ هزار کشته و ١٠٠ هزار مجروح داریم که برخی از آن‌ها نیاز جدی به عمل جراحی دارند و ما نیاز داریم از اطلاعات تمام افراد استفاده کنیم؛ در این کنگره تمام مشکلات اعم از مشکلات مادرزادی کام و لب، تومور‌ها و سرطان، ناهنجاری‌ها و ... مطرح خواهد شد.

تومور‌ و جراحی زیبایی، شایع‌ترین علت مراجه به متخصص فک و صورت

رئیس کنگره جراحان فک و صورت ایران افزود: تومور‌ها و جراحی زیبایی شایع‌ترین مراجعات به متخصصان فک و صورت است؛ باید هدف از عمل جراحی را دانست زیرا در برخی افراد به عمل جراحی هیج نیازی نیست، اما در برخی به دلیل عدم ارتباط بین فکین فرد دچار افسردگی می‌شود که با عمل‌های جراحی، فرد بهتر می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد.

وی گفت: انتظار داریم زمانی که بدون چشم داشت اینگونه برنامه‌ها را راه می‌اندازیم وزارت بهداشت با ما همکاری کند.

رهسپار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مطالب در بحث فک و صورت، درمان دندان عقل است؛ دندان عقل حتما باید در بین ١۴ الی ١٧ سالگی مورد معاینه قرار گیرد تا به کیست تبدیل نشود چرا که در این سن به خوبی می‌توان آن را عمل کرد و اگر در سن بالاتر این عمل انجام گیرد مشکلات زیادی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

رئیس کنگره جراحان فک و صورت ایران تشریح کرد: از دیگر موارد مهم درمان درد‌های مفصلی است که به دلیل مشکلات به فک فشار وارد می‌شود و ۴٠٠ الی ۵٠٠ نیوتون دچار مشکل می‌شوند که در نهایت تبدیل به آرتروز و مفصل گیجگاهی می‌شود.

فشار در گیجگاه،‌ هشداری که باید جدی گرفته شود

وی ادامه داد: اگر در هنگام بیدار شدن از خواب احساس فشار در گیجگاه دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا بتوان از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد؛ دندان عقل باید معاینه شود و بتوان به موقع تشخیص داد که در آینده به فرد صدمه وارد می‌کند یا خیر، کیست دندان عقل استخوان آن ناحیه را تخریب خواهد کرد.

رهسپار یادآوری کرد: هر تورم و مشکلی را باید جدی گرفت تا به سرطان تبدیل نشود؛ در سرطان یا تومور در ناحیه فک و صورت فرد اغلب احساس درد ندارد و به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما با کوچک‌ترین درد به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار