تمام دستگاه های مکانیزه کشاورزی حفاظتی کشور به دست تولیدکنندگان داخلی تولید می شود.

خود کفایی در تامین دستگاه های مکانیزه کشاورزی حفاظتی کشورفرزاد زلقی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:هم اکنون ۶ کمپانی  تولید دستگاه های مکانیزه کشاورزی حفاظتی در کشور داریم که تمام دستگاه های جدید را با ابتکار جوانان ایرانی و برخی ها را با الگو برداری از دستگاه های خارجی تولید می کنند.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی هزینه خرید دستگاه های کشاورزی مکانیزه جدید برای کشاورزان با تولید داخلی افزود: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی برای خرید هزار و ۳۰۰ دستگاه کشاورزی  نوین دولت تسهیلات پرداخت می کند.

زلقی با بیان اینکه امسال ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید این دستگاه ها از سوی دولت اختصاص یافته است گفت: این تسهیلات خرید تجهیزات مکانیزاسیون با سود ۴ در صد و بازپرداخت ۵ ساله است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور باید ۳ میلیون هکتار از زمین های زراعی و باغی کشور شامل کشاورزی حفاظتی شوند افزود: این دستگاه های مکانیزاسیون نوین هزینه متوسط بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان دارد.

  مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت : از کمپانی هایش تولید دستگاه های مکانیزاسیون کشاورزی کشور دو کمپانی در استان همدان قرار دارد و این امر کمک کرده توزیع دستگاه ها و دسترسی کشاورزان این استان از سایر استان ها راحت تر باشد.

وی ادامه داد : حداقل در برنامه ششم توسعه کشور ۵۰ دستگاه مکانیزه نوین سهمیه کشاورزان همدانی است.

انتهای پیام/ا

استان همدان تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی نوین و حفاظتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.