گروه فمینیست‌های مدعی حقوق زنان در پاریس خواستار ممنوعیت حجاب در المیپک ۲۰۲۴ شد.

فرانسه پرچمدار اسلام ستیزی در المپیک شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رسانه (inside the games)، بر مبنای خبری که سایت انجمن جهانی حقوق زنان (ILWR) منتشر کرده است، "آنی سوگیر" مسئول نهاد بین المللی حقوق زنان فرانسه، حذف حجاب ورزشکاران محجبه در رقابت با ورزشکاران دیگر در المپیک ۲۰۲۴ را خواستار شده و این امر را خلاف منشور المپیک دانست.

در این اظهار وی تاکید کرده است حجاب مانع نشان دادن توانایی های ورزشکار در حین مسابقات می شود.

سوگیر در ادامه افزود: کشورهای اسلامی خلیج فارس در ارتباط با حجاب قوانین خاصی دارند که موجب می شود ورزشکار استعدادهای خود را بروز ندهد.

اما در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ که در کشور برزیل برگزار شد، ابتهاج محمد دختر محجبه مسلمان آمریکایی در این رقابت ها حاضر شد و اتفاقا مدال برنز را بر گردن آویخت. نظرات سوگیر بسیار غیرمنطقی و انتقاد آمیز است.

او بار دیگر با بیانیه ای اعلام  کرد: چگونه کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران محجبه اجازه دهد تا با حجاب به مصاف بپردازند؟

این نظرات با اخلاقیات اسلامی منافات بسیاری دارد، چون برخی از بانوان ورزشکار مسلمان حجاب اختیاری دارند که می تواند حضور او در رقابت های المپیک ۲۰۲۴  را به خطر بیاندازد.

با توجه به اینکه کشور فرانسه قوانین سفت و سختی در ارتباط با اسلام و حجاب دارد، امکان دارد با نظر سوگیر موافقت کند و با داشتن این بهانه به آمال و آرزوهای شیطانی خود دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

دختر کی روش برای شغل جدید پدر دست به کار شد

جدایی طارمی از الغرافه قطر جدی می‌شود


انتهای پیام/

امکان تعلیق حضور بانوان محجبه در المپیک ۲۰۲۴  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار