واشنگتن و سئول سرانجام پس از ده دور مذاکره بر سر تقسیم هزینه‌های استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا در کره جنوبی به توافق رسیدند.

توافق واشنگتن و سئول بر سر تقسیم هزینه‌های استقرار سربازان آمریکایی در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور با مقامات سئول بر سر تقسیم هزینه‌های استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا در کره جنوبی به توافق رسیده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: «آمریکا و جمهوری کره به طور کلی بر سر ماموریت‌های ویژه جدید توافق کردند. هر دو طرف متعهد هستند سایر مشکلات فنی را با سرعت بیشتری حل و فصل کنند».

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند طبق این توافق جدید، کره جنوبی باید همکاری مالی خود را تا یک میلیارد دلار در این زمینه افزایش دهد. طبق توافق ۲۰۱۴ که سال گذشته به اتمام رسید کره باید حدود ۸۴۸ میلیارد دلار سالانه برای نگهداری حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در این کشور هزینه می‌کرد. به نظر می‌رسید دست‌ یافتن به توافقی جدید برای دو طرف سخت بود؛ زیرا ده دور گفتگو در این خصوص بی‌نتیجه ماند که در نهایت دیروز اعلام شد این توافق حاصل شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این بار‌ها تاکید کرده بود کره جنوبی، جایی که سربازان ارتش آمریکا از زمان جنگ کره ۱۹۵۰-۵۳ در آنجا مستقر هستند، باید قسمت بیشتر هزینه استقرار ارتش آمریکا را در این کشور پرداخت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار