رئیس پارلمان عراق اعلام کرد این مجلس درخواست برخی از نمایندگان را برای بازنگری درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق، اعلام کرد این مجلس درخواست برخی از نمایندگان را برای بازنگری درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور دریافت کرده است و این درخواست در دوره قانونگذاری آینده بررسی خواهد شد.

او در این‌باره گفت: «من این درخواست را به صورت دیگری طرح می‌کنم و می‌پرسم اگر خدای ناخواسته شاهد بروز اوضاع امنیتی خطرناکی در عراق باشیم، آیا مجلس نمایندگان قانونی تصویب خواهد کرد که بر اساس آن نیرو‌های بیگانه بدون کسب اجازه از دولت وارد عراق شوند؟ قطعا چنین نخواهد شد.»

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ اخیر خود گفته است نیرو‌های آمریکایی برای «نظارت»  بر ایران در عراق حضور دارند که این اظهارات ترامپ موجی از خشم را در میان عراقی‌ها به وجود آورد. برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز در پاسخ به این اظهارات ترامپ گفت آمریکا برای ماندن نظامیانش در عراق اجازه نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار