وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی به طور طولانی‌مدت در عراق باقی خواهند ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش دوره‌ای خود به کنگره این کشور اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی برای محقق ساختن اهداف در عراق به طور طولانی‌مدت در این کشور باقی می‌مانند.

در ادامه این گزارش آمده است: شانس (گروه تروریستی) داعش برای حضور در خاک عراق بیشتر و بهتر از گذشته است. نیرو‌های سوریه دموکراتیک با شرایط و اوضاع فعلی و بدون حمایت و پشتیبانی نیرو‌های (به اصطلاح) ائتلاف، توان انجام حملات نظامی علیه داعش را ندارند.

این در حالیست که مقامات، احزاب و گروه‌های سیاسی عراق به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره باقی ماندن نظامیان این کشور در عراق شدیدا واکنش نشان داده و از او انتقاد کرده‌اند.

دونالد ترامپ  روز گذشته در مصاحبه‌ای با بیان اینکه قصد ندارد نیرو‌های نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، گفت: ما برای ساخت پایگاه نظامی "عین الاسد" [در عراق] هزینه هنگفتی کرده‌ایم. می‌خواهیم آن را حفظ کنیم. یکی از دلایلی که می‌خواهیم نیروهایمان را در عراق نگهداریم این است که می‌خواهیم کمی حواسمان به ایران هم باشد، چون ایران یک مشکل واقعی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار