اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های عمر یا زندگی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی افتتاح شد.

اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های عمر افتتاح شدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم افتتاح مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی آسیا اظهار کرد: تشکیل مجتمع‌های تخصصی بیمه‌ها و استقبال از فناوری‌های جدید، جزو اهداف خوبی است که بیمه مرکزی آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: عده‌ای معترضند که چرا بیمه گر‌ها در مترو و اتوبوس به تبلیغ بیمه می‌پردازند که اتفاقا از نظر ما این روش با قوانین محکم بیمه بسیار خوب و جذاب است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر ۷ درصد از جمعیت خانوار‌ها به سمت بیمه‌های عمر می‌آیند. دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نباید منتظر حضور مردم باشند بلکه باید به سراغ آن‌ها رفته و مزایای بیمه‌های عمر را به آن‌ها توضیح دهند.

وی افزود: قطعا با روش‌های ساده نمی‌توانیم سهم پرتفوی بیمه را افزایش دهیم.

سلیمانی بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای باید بدانند که رقیب سرسختی به نام بانک دارند و باید تلاش کنند تا هدفگذاری‌های محکم و صحیحی را برای سرمایه گذاری پول‌های مردم انتخاب کنند.

وی افزود: جذب سرمایه‌های مردمی به سمت صنعت بیمه بسیار سخت بود چرا که اقتصاد ایران بانکی شده بود، ولی حالا آن‌ها به سمت صندوق‌های سرمایه گذاری بیمه گران میل می‌کنند.

در ابتدای این نشست مسعود بادین، مدیرعامل بیمه آسیا به بیان دستاورد‌های این شرکت بیمه پرداخت و گفت: افزایش شعب خدمات دهنده یکی از مواردی است که به افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود:، اما دو بحث جدی پیش روی صنعت بیمه قرار گرفت. افزایش نرخ ارز یکی از این مواردی است که منجر به ایجاد اختلالات در سیستم بیمه‌ها شد و موضوع دیگر استفاده از تخفیف‌های بیمه شخص ثالث و کاهش پلکانی تخفیفات بود. به نظر می‌رسد بیشتر مردم به دریافت حق بیمه خود اقدام می‌کنند و این موضوع کمی منابع مالی را می‌ترساند.

در پایان رئیس کل بیمه مرکزی اولین مجتمع تخصصی بیمه عمر را افتتاح کرده و از نقاط مختلف این ساختمان دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار