سفیر ایران در لندن به ذکر اسامی کالاهایی پرداخت که قرار است در فاز اول اینستکس پرداخت‌های مالی مرتبط با آنها انجام شود.

فاز اول اینستکس چه کالاهایی را در برمی‌گیرد؟به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با انتشار پست‌هایی در صفحه توییتر خود اسامی کالاهایی که قرار است در فاز اول اینستکس، پرداخت‌های مالی مرتبط با آنها انجام شود را ذکر کرد.

بعیدی‌نژاد در توییتر نوشت:

«سه کشور اروپایی پیشنهاد کرده‌اند که برای عملیاتی شدن سریع کانال مالی که برای تسهیل تجارت بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها تاسیس شده است، فاز اول آن به پرداخت‌های مرتبط با اقلام کالا‌های اساسی و پزشکی اختصاص یابد، که حوزه وسیعی از جمله تجارت اقلام به شرح زیر را شامل می‌شود:

۱-انواع محصولات کشاورزی مانند سویا و ذرت، ۲- انواع محصولات غذایی، ۳-میوه و سبزیجات، ۴-سموم کشاورزی، کود و بذر‌های گیاهی، ۵-غذای دام شامل کنجاله و علوفه، ۶- شیرخشک و مواد اولیه، ۷-مواد اولیه دارویی، ۸- انواع دارو‌های عمومی و دارو‌های بیماری‌های خاص، ۹- انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، ۱۰-دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته جراحی و اتاق عمل، ۱۱-تجهیزات پیشرفته پزشکی مانند دستگاه‌های رادیو تراپی و پرتو درمانی جهت مقابله با سرطان، ۱۲- انواع واکسن‌های انسانی و دامی و... کشورمان در سال‌های اخیر قدم‌های مهمی در خودکفایی برداشته است، اما خرید بخشی از این اقلام کماکان ضروری می‌باشد.

کشور هر سال حدود ۷ تا ۸ میلیارد یورو برای این اقلام بودجه تخصیص می‌دهد که انتقال پول آن‌ها و به همین دلیل خرید آن‌ها با مشکلات بسیار روبرو است. سیستم بانکی بین‌المللی علیرغم ادعای دروغین مقامات آمریکایی، به علت تحریم‌های آمریکا، حاضر به ریسک این مبادلات و انتقال پول خرید این اقلام نیستند.

وظیفه بنده به عنوان یکی از کسانی که در جریان مذاکرات بوده‌ام این است که ابتدا ابعاد این پیشنهاد اخیر سه کشور اروپایی را تا آنجا که در توانم هست برای افکار عمومی تشریح کنم. البته تصمیم نهایی برعهده‌ی مقامات عالی کشور است که خوشبختانه با احاطه بر مباحث، بهترین تصمیم را خواهند گرفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
چرا با داشتن موسسه واکسن و سرم سازی رازی با بیش از ۹۲ سال سابقه تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک باید واکسن از خارج وارد شود؟

چرا با داشتن دانش فناوری و دانشمندان و متخصصین برجسته واکسن سازی در ایران باید از خارج کشور واکسنی که معلوم نیست چه خطراتی داشته باشد را وارد کنیم؟

واکسن یک موضوع مهم راهبردی و حتی امنیتی برای سلامت یک کشور است
چرا واکسن باید به تجارت تبدیل شود؟

چرا مقامات ارشد نظام مراکز اطلاعاتی و امنیتی و راهبردی مجلس و نهاد های نظارتی جلوی واردات واکسن و تجارت با سلامت مردم را جدی نمی گیرند؟

چه کسانی هستند که مانع تولید واکسن در موسسه رازی توسط دانشمندان ایرانی هستند؟

آیا در اینجا هم مافیایی وجود دارد؟

باید بطور جدی مطالعه و پیگیری کنند؟

به نمایندگان زنگ بزنید رسانه ها ورود کنند موضوع باید بطور جدی در شورای عالی سلامت شورای عالی امنیت ملی مجلس و نهاد های کلان نظام مطرح شود،
جلوی واردات واکسن را بگیرید و بجای آن توان تولید همین واکسن ها در موسسه رازی توسط دانشمندان ایرانی و با ایمنی و امنیت و سلامت حداکثری تولید شود.


#واردات_واکسن_ممنوع
#حمایت_از_تولید_داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
حاضریم یک عمر نان و ماست سالم خودمان را بخوریم ولی سالم باشیم و عمر طولانی کنیم نه اینکه با دارو و غذای انگلیس در ده بیست سال همه سرطان بگیریم و بمیریم!!!!!
ما نمیخواهیم زود بمیریم ما نمیخواهیم زیر سلطه غرب باشیم این را به آقای روحانی و ظریف بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
کانال مالی اروپا با عنوان INSTEX برای مبادلات تجاری با ایران راه اندازی شده ولی
متاسفانه این کانال مالی محدود به مبادلات غذا و دارو است چنانکه در طی ماه‌های گذشته از انگلیس محصولات تراریخته وارد ایران شده است.
واقعا باید شک کرد حالی که همه اقلام اساسی را تحریم کرده اند چرا دو برند کوکاکولا و پپیسی و محصولات تراریخته را تحریم نیستیم و بر عکس علاقه دارند بیشتر به کشور بفرستند؟

چرا هر چیزی که به ضرر سلامت مردم است تحریم نیست؟

آیا نباید به این فرایند با دیده تردید نگریست؟

خواهشا مدیران هشیار باشید و غذا و دارو را از لیست توافقات خود خارج کنید و به جای آن تکنولوژی های اساسی دیگر کشور را بخرید.
نه اینکه در ازای پول نفت خودمان، مرض و بیماری را با دارو و غذای دشمن بخریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
از این دولت بعید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اینجاست که عمدی بودن برنامه خروج دام زنده از کشور و توقف کشاورزی در بسیاری از جاها و خروج کامیونی خاک کشاورزی ما به درستی آشکار میشود!!!!!
وگرنه کشوری مانند ایران که از نظر غذایی و دامی و کشاورزی در اکثر زمینه ها غنی و خودکفاست چرا باید زیر بار ذلت غرب برود و در ازای فروش نفت ، غذا و دارو وارد کند!!!!
این حقوق بشر نیست!!!!
وقتی نفت میفروشیم باید پولش را به ما بدهند تا هر چیزی که نیاز داریم را بخریم نه اینکه معامله پایاپای انجام بدهند و مبادله کالای اجباری اروپایی ها در ازای نفت گرانبهای ایران باشد.....
جناب ظریف چرا شما حقیقت تلخ ذلت بار را درک نمی کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ع ر
۲۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ما ملت مسعول که بخواهد بااروپاعیا کنار بیاید نمی بخشیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من باید همون کنجاله ها را در تناژ بالا وارد کنند . به خورد همین آقایانی که برجام را تصویب کردند بدهند.همانها که شرایط مقام رهبری را رعایت نکردند و برای جند روز ماندن در مسند قدرت این اقدامات را انجام دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
غذا و دارو که به گفته سازمان ملل و دادگاه لاهه جزو تحریم ها نیست.این چه منتی هست که اروپا داره سر ما میذاره اونم بعد 9 ماه نازکشیدن
Germany
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خسته نباشی پهلوان ماندگار در تاریخ وطن.
Germany
حسین
۰۸:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین مراقب نیرنگ اروپایی ها باشند. اینها همان هایی هستند که خون های آلوده و واکسن های کشنده و خوراکی های مسموم و محصولات تراریخته و بمب های شیمیایی را به شرقی ها می فروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین کشور دارند ضعف از خودشون نشان میدهند در مقابل اروپاهیا .مردم بیدار باشند دلسوزان بیدار باشند .
Kenya
ایمان
۰۸:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
وقتی دارو و غذای یک ملت رو در دست داشتی می‌تونی بر اونها غلبه کنی
چقدر دست و دلباز، همه اقلام مواد اولیه کشاورزی تراریخته و کودهای شیمیایی و داروهای شیمیایی و شیر خشک و خوراک دام؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
اگر تا به حال با تامین این اقلام مشکل داشتیم پس کشور چگونه اداره میشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
از دولتیها میخواهیم بیایند و اعتراف کنند "تمامی تحریمها"برداشته نشده فقط درصد کمی آن هم با چندین شرط جدید !!! علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین دلسوز مواظب باشند فریب که در پشتش خنجر هست نخورند که فردا باید جوابگوه نسل آیند باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این کانال مالی که به نفع خود اروپایی هاست که راحتر به پولشون برسن با کاری که تو وامثال تو در تصویب برجام زدید کشور وملت را صد سال به عقب بر گرداندید یک ذره شجاعت داشته باشید وبگویید اشتباه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
کلا یعنی "نفت در برابر غذا و دارو"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
من که اعتمادی به این اروپا دیگه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
هیچ کسی از ملت ایران از اروپا اعتماد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این چه قراردادهای خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
پزشک
۰۵:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
بسیاری از این موارد را داریم در کشور تولید می کنیم به جای اینکه برخی افراد و مسئولین این همه وقت تلف کنن باید از این توافق کلا خارج بشیم چون دیگه صبر کردن هیچ فایده ای نداره و سعی کنیم روی پای خودمون بایستیم . صبر تا اینجا هم واقعا دیگه لازم نبود بعد از اینکه آمریکا از توافق نامه خارج شد ما هم باید بلافاصله خارج می شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
به به!!! از آن فتح الفتوح برجام رسیدن به سویا و ذرت! آنهم در ضورت ورود معلوم است که تراریخته خواهند بود! می گفتند برجام نباشه بایدنفت رو در قبال غذا بدیم! جالبه اسامی این اقلام رو به صورت کلی ننوشته و به صورت جزئی نوشته که مثلا زاید جلوه کنه!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این همان رژیم تحریمی نفت برابر غذا نیست
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۱:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
آقای بعیدی نژاد درودبرشرف شما.آقای دکتر ماملت درکالاهای موصف خودکفاهستیم اروپایی ها چندماه قبل شرکتهای خودمثل توتال وپژوراتهدیدمیکردن اگرايران راترک کنندباآنان برخوردمیشودچی شد.درلیست مذکور نامی ازتوتال وپژوورنو نیست فعالیت آنهاربطی به برنامه های منطقه ای ایران ندارد نامی ازهواپیمای ایرباس که باآنان قراردادبستیم نیست.آقای دکتر خیلی راحت ترازاین حرفها تعدادی ازواردکنتدگان حاضرند ازطریق دوستان افغانی وترکیه ای کالاها راآسانتر خریداری واردايران نمایند هرافغانی که کارت وارداتی وصادراتی داشته باشدقادراست این کالاها رابرای کشورخودخریداری نماید چرااینها منت سرمامیگذارن امیداست دولتمردان کشورم این معاهده وسایت راقبول نکنند وآنرابه رسمیت نشناسند خودی نشان دهید تااین ترسوهای فقیر آدمکش بفهمندماایرانیان خیلی خیلی بیشترازاین عرضه داریم نه تحریم آمریکابلکه هیچ تحریمی قادربه توقف مانیست اینکه مسئولین اتحادیه اروپابه تکرارمیگفتنداروپابرای تجارت بادیگرکشورهاازآمریکا اجازه نمی گیردکالاهاشون همین هاست که نام بردن؟ماخودمان صادرکننده این کالاهاهستیم به همین علت قدرت دفاعی خودرا روزبه روز افزایش دادیم چون اتحادیه اروپا بدون آمریکاقدرتی ندارد انگلیس وفرانسه ودانمارک که ماراتهدیدمیکنند قدرتشان دست آمریکاست به پشتوانه آمریکا ملت فرانسه راسرکوب میکنندجلیقه زردهاخوب فهمیدند قدرت ادعایی کشورشان پوشالی است فرانسه وانگلیس مستعمره آمریکاهستند تمام نیازمندی حتی قدرت خودراازآمریکا خریداری مینمایند بهترین هواپیماهای جنگنده تانک ساخت آمریکابودند ومستشاران آمریکایی آنهاراتعمیرونگهداری میکردند دولت قبل ازانقلاب هم همه کشورهاراتهدیدمیکرد اون کشورهای بیچاره هم ازایران میترسیدند وقتی مثل ملت درحال انقلاب فرانسه انقلاب کردیم صدام فکرکرد دیگرقدرت نداریم چون آمریکاازایران رفته به کشورماحمله کردتاچندروزه تهران رابه تصرف خوددربیاورد اماآنچنان تودهانی خورد ازنقشه جهان حذف شد کجاست صدام وحزب بعث او حزب بعث خیلی شجاعت بخرج برد رفتندبه دامن آمریکاییها چسبیدن (آمریکاواروپایها)ملت ایران دشمن هیچ کشوری نیست حتی اعراب منطقه اما ناجوانمردانه کشوری که علاقه به دوستی باآنهادارد اوراتحریم میکنند درهیچ دین وآیینی نمیتوان یافت اگرفردی یاگروهی یاکشوری دست دوستی بطرف فردی یاگروهی درازکرد دست اورا به جهت درخواست دوستی ورفاقت قطع نمایند.وقتی میگویند نگران نفوذ ایران ونگران مبارزه ایران باتروریسم درسوریه عراق لبنان هستند ملتهای آزاده جهان درک میکنند اروپای هانگران چی هستند آیانگران شکست داعش توسط ایران درسوریه.عراق.لبنان.هستند؟ واقعا"چه جوابی برای خونهای به ناحق ریخته شده درسوریه دارن؟یعنی جان سیاه پوستان درآمریکا ارزش ندارد؟اگرسیاه پوستی دراسرائیل سکونت داشته باشد اینقدرارزش دارد بایدبخاطرش ملت سوریه.عراق.لبنان راباحمایت ازتروریست بین المللی نابودکرد تایک رژیم کودک کش درمرزهای خوداحساس خطرنکند؟آقای دکترشما که سفیر مادرکشورانگلیس هستید خواهش مینماییم تحقیق کنیداز آیین ومکتب ووجدان سران اروپایی ببینید ازچه مکتب وآیینی وجدانی میشودبا قتل عام ملت کشوری.رژیمی غاصب ومهاجر راحفظ وحمایت کرد؟آیا کشورهای اروپایی طبق دین وآیین خودمیتوانستند باحمایت ازتروریست های داعش ملت مظلوم سوریه وعراق ولبنان راقتل عام تادرسایه آن قتل عامها رژیم خودخوانده جنایتکار ضدبشریت اسرائیل راحفظ نمایند؟تاکجا حق دارن غلام حلقه به گوش آمریکاباشند مگر غلام ونوکر بودن آمریکا شهامت وبندگی میخواهد؟ماملت ایران انقلاب کردیم تا نوکر وغلام نباشیم بپرسید چه چیزی بیشترازما ایرانیان دارند که مااستفاده نمیکنیم حتی بیشترمخصولات تولیدی آنها توسط ماملت ایران خریداری ومصرف میشود 80درصدکالاهای مصرفی آنان چینی هستند آیاماملت ایران نوکر اونها وغلام حلقه به گوش اروپاییها هستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
زنده باد آقا فرامرز؛ آتش به اختیار یعنی این باید حرفمان را بزنیم تا آتش به جان خائنین و منافقین نفوذی بیافتد. خدا حفظت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خوبه دیگه
هر چی خودمون خوبشو داریم بفرستیم بره کشورای اروپایی
بعد و اصلاح ژنیتیکی ها و شبهه ناکا و هر چی رو دستشون مونده و میخوان تست کنن رو راشو باز میکنن بفرستن بیاد برای ما، اونم با منت
خسته نباشید مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۰:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
میخان ما بجاش FATF رو عملی کنیم که خودش بزرگترین اشتباه _به ازای یکم کالای اولیه_توافقش اصلا خوب نیست مثل برجامه........ ار این دولت بیش از این هم انتظار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ممنونیم از زحمات شماها ما هم در راهپیمایی شرکت میکنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
همون نفت در برابر غذا و دارو است دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
بدتر از قراردار گلستان و ترکمانچایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
اروپاییها با یک ثبت یک شرکت 3 هزار یورویی میخوان انحصار معامله چند میلیارد دلاری با ایران بدست بیارن اونم چه کالاهایی ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا باید صحبت های سفیری که دولت منصوب کرده قبول کرد چون راست گو هست
علی برکت الله
Netherlands
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
وسایل الکترونیکی وارد کنین ارزون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
تا بحال اجناس بنجل چینی بود حالا اروپا چون حق انتخاب نداریم هرچه اروپا بخواهد و لیست می توانیم بخریم مطمئن باشید اجناس درجه یک نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۲۳:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
نفت دربرابر غذا
وقتی پول فروش نفت ما در دست این چشم آبی های باشه واونا تصمیم بگیرن چجور باید خرجش کنیم یعنی پول تو جیبی بما میدن و رو کاغذ مینویسند چی بخری واسه زنگ تفریح
چیپس و پفک‌نخریند بچه جون واست ضرر داره
واقعا اینه نتیجه استکبار ستیزی
Switzerland
سعید فروزان
۲۳:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا اجناسی را اعلام کردندهاند که میتوانیم به خود کفایی برسیم ،بودجه‌ای که صرف واردات این اقلام خواهد شد را اگر یک چها رمش به متخصصان و دانشمندان داخلی داده شود ،میتوانیم صادر کننده شویم
یعنی اینقدر بی وجود هستند گرین کارتیهای دولتی که آب پاکی بریزند رو دست اروپا و اعلام کنند که احتیاجی به شما نداریم ،رابطه دوستانه خواهیم داشت اما رابطه وارداتی خیر
Iran (Islamic Republic of)
مالک
۰۷:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
تا حالا ندیدم یه کسی بگه من میتونم فلان چیز رو تولید کنم .همش افرادی مثل شما میگه متخصصان و دانشمندان داخلی کو ؟ کجاند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
این یعنی برنامه «نفت در برابر غذا»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خداوند لعنت کند کسانی که به اسلام و کشور اسلامی خیانت کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
بعد از به حراج گذاشتن دانش هسته ای و بتن ریزی توی راکتور اراک. بیکاری دانشمندان هسته ای و کلی امتیازات رسیدیم به غذا و دارو. این همون قصه فروشنده بدهکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
الکی سر مردم کلا نذاریدبه فکر مسکن باشید خودرو ملی چی پراید شده بالای ۴۰میلیون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
این همه گفتن حالا شد نفت درقبال دارو و غذا وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این است دستاورد های دولت و شگفت انگیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خودرو وارد کنيد بابا گاري سمند شده 70 ميليون
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۲۱:۵۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
جونا بیکار کشور ثروتمند امکانات فراهم بعد به جای تولید و اشتغال وارد میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
تمام ان موارد خلاصه می شود به غذایی و دارویی غذایی را نمی دانم دارویی که رییس جمهور می فرمایند 95 درصد تولید داخلی است ایا انها قرار است ان 5 درصد را به ما بدهند یا می خواهند ان 95 درصد را بدهند که پیشرفت دارویی ما را نابود کنند آیا باز کلاه گشاد قرار است سر این مسئولین ساده لوح بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
قابل توجه اونايي كه عين قحطي زده ها هجوم بردن برا ذخيره كردن مواد غذايي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ساده ای یا مردم رو ساده فرض کردی؟ الان ذوق کردی از این تحقیر؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۲۱:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
آنها همه توانشان را به کار می گیرند که سر سه درصد غنی سازی چنان بساطی به پا کنند که شما تصورش را نکنی سر سلاح چکار خواهند کرد واقعیت این است آنها محدودیت های خودشان را دارند ولی هنوز با مرد طرف نشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
بله متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
پس حالا معلوم شد دولت چرا داره گر و گر گوشت وارد ميكنه نگو راش باز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
جناب سفیر و مذاکره کننده سابق برجام! ما می دانم نفت در برابر غذا یعنی چه. لطفا ذلتی که به استقبال آن رفته اید را بزک نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
چه صفحاتی در تاریخ توسط دولت تدبیر و امید در حال ثبت است. . نظر شما چیست؟
آخرین اخبار