مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدرسه‌سازی در دوران پس از انقلاب در خراسان رشدی ۴ برایری داشته است.

به برکت انقلاب اسلامی ۱۰ هزار مدرسه در استان وجود داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ظهر امروز در جمع مدیران مدارس منطقه میان جلگه گفت: در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد هرچند که دهه اول آن را درگیر جنگ تحمیلی بودیم، اما بعد از آن اقدامات زیربنایی بسیاری انجام گرفته و کشور در حال حاضر راه رسیدن به سمت توسعه پایدار در حرکت است.

وی تصریح کرد: امنیت داخلی بسیار خوبی در کشور ایجاد شده که در بین کشور‌های منطقه مثال‌زدنی است و باید این نعمت بزرگ استقلال، آزادی، امنیت، اقتدار و عزت را ارج بنهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیشرفت در حوزه‌های امنیتی، دفاعی، موشکی، ماهواره‌ای و هسته‌ای، رشد میزان ساخت جاده‌ها، احداث فرودگاه‌ها، وصل انشعابات آب، برق و گاز در اکثر نقاط کشور، از جمله دستاورد‌های مهمی است که به همت مسئولین و همراهی مردم بدست آمده است.

خدابنده افزود: در سال ۵۷ در خراسان بزرگ فقط ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود داشت کما اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر فقط در استان خراسان رضوی قریب به ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد و در مجموع مدارس سه استان خراسان نزدیک به ۱۶ هزار مدرسه است این آمار نشان می‌دهد در زمینه مدرسه سازی، نزدیک به ۴ برابر رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمان انقلاب فقط ۳۷ درصد جامعه را افراد باسواد تشکیل می‌داد، اما امروز نرخ باسوادی در کشور از مرز ۹۷ درصد نیز گذشته است که بسیار جالب توجه است.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال ۵۷ زیربنای فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز حدود ۱/۴ مترمربع بود، اما اکنون میانگین زبربنای فضای آموزشی کشور ۵/۲ مترمربع است که این رقم در استان خراسان رضوی ۴/۲ مترمربع می‌باشد. تحولات بسیار زیادی در جهان اطراف ما اتفاق افتاده است و آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جهت تحول و تغییر گام برمی‌دارد.
 
خدابنده افزود: برای رهایی از محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی باید تغییر نگرش دهیم و نوآوری داشته باشیم و راه حل‌های جدید ارائه کنیم و این موضوع نیاز به خلاقیت دارد. نخستین و مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش اجرای دقیق سند تحول بنیادین است که با همت و مشارکت ارکان تعلیم و تربیت یعنی مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء محقق خواهد شد و در این بین نقش مدیران به عنوان رکن اصلی دستگاه تعلیم و تربیت بسیار پررنگ است.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی تاکید شده و با فاصله گرفتن از حافظه‌محوری به سمت مسائل تربیتی و اخلاقی و مهارت‌محوری حرکت می‌کند؛ تعلیم و تربیت تمام ساحتی یعنی اینکه هر دانش آموز باید در همه ابعاد رشد کند و استعداد‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف شناسایی و سپس پرورش داده شود و آن موقع آموزش و پرورش به یک نهاد فرهنگی تبدیل می‌شود و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی برنامه‌های خوبی از جمله طرح توسعه متوازن، طرح ایران مهارت، برنامه ویژه مدرسه و جایگزین کردن مشق شب سنتی با تکالیف مهارت محور در مدارس در حال اجراست که موجب تحقق اهداف سند تحول بنیادین خواهد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مدرسه سازی در خراسان رضوی پس از انقلاب اسلامی رشد ۴ برابری داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.