در پی انتشار عکسی نژادپرستانه از «رالف نورتام»، فرماندار ویرجینیا، دموکرات‌های ارشد آمریکایی روز گذشته خواستار استعفای او شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار تصویری نژادپرستانه از «رالف نورتام»، فرماندار ویرجینیا، گروهی از دموکرات‌های ارشد آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) ضمن انتقاد از این اقدام او خواستار استعفای وی شدند.

وبسایت «ویرجینیا پایلت» روز جمعه تصویری را منتشر کرد که در آن «رالف نورتام» در دوران مدرسه اش با چهره‌ای سیاه رنگ و در کنار شخصی با لباس گروه «کو کلاکس کلان»، گروهی با نگرش‌های افراطی نژادپرستانه، دیده می‌شد. نورتام نخست به دلیل حضور در این عکس عذرخواهی کرد؛ اما ۲۴ ساعت بعد اعلام کرد: زمانی که با دقت بیشتر به این عکس نگاه کردم متوجه شدم من هیچکدام از این دو نفری که در عکس دیده می‌شود، نیستم.

در پی انتشار این عکس و اظهارات ضد و نقیض نورتام، «کارن بس»، نماینده دموکرات کالیفرنیا در مصاحبه با ان بی سی اعلام کرد: او فردی کاملا دروغگو و دو رو است.

«دونالد مک ایچین»، سناتور دموکرات ویرجینیا نیز گفت: زمانی که او روز بعد آمد و گفت این عکسِ خودش نبوده است، من واقعا متعجب شدم. من از این کار او متعجب شدم.

«تری مک اولیف»، فرماندار سابق ویرجینیا هم که پیشتر خواستار استعفای نورتام شده بود، در مصاحبه با سی ان ان گفت: مهم نیست او در این عکس بوده یا خیر. ما باید آن فصل از کتاب را ببندیم. رالف باید تصمیم درستی را بگیرد. او باید تصمیم اخلاقی درستی را اتخاذ کند.

«جو بایدن»، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا هم خواستار استعفای این فرماندار ویرجینیا شده است. از روز جمعه تاکنون که این عکس نژادپرستانه منتشر شد، سناتور‌های دموکراتی که برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نامزدی کرده اند نیز خواستار استعفای نورتام شده اند. از جمله این افراد می‌توان به «کامالا هریس»، «کری بوکر» و «جولیان کاسترو» اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار