مسئول کتابخانه عمومی کوثر اهواز از برگزاری نشست شاهنامه خوانی در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مریم مجاهدنژاد، مسئول کتابخانه عمومی کوثر اهواز با اشاره به اهمیت شاهنامه در ادبیات فارسی و لزوم آشنایی دانش آموزان با آن گفت: کتابخانه به عنوان یک قطب فرهنگی می‌تواند با برگزاری فعالیت‌های جنبی ساعات خوبی را در کنار مطالعه کردن و درس خواندن برای دانش آموزان به وجود آورد.

برگزاری نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی کوثر اهواز

وی بیان داشت: توجه به قشر کودک و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بین این گروه سنی و ضرورت تلاش برای جذب این دسته از مخاطبان به کتابخانه ها، اجرای برنامه های مختلف در بخش کودک از جمله شاهنامه خوانی راهی برای انس گرفتن کودکان با کتاب و کتابخوانی دانست.

مجاهد نژاد تصریح کرد: این نشست با هدف آشنایی و علاقه مندی دانش آموزان با ادبیات کهن و همچنین دانش آموزان می توانند نکات آموزشی و اخلاقی را با زبانی ساده و شیوا از دل داستان‌های شاهنامه فرا بگیرند

مسئول کتابخانه‌های عمومی کوثر اهواز همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی اذعان داشت: آشنایی دانش آموزان با شاهنامه فردوسی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که جذابیت نهفته در شاهنامه، قدرت یادگیری کودکان را افزایش می‌دهد. گفتنی است؛ تکرار چنین داستان‌هایی از دوران کودکی می‌تواند منزلت انسانی و وارستگی را در انسان شکل دهد.

برگزاری نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی کوثر اهواز

انتهای پیام/گ

نشست شاهنامه خوانی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.