همزمان با دهه فجر با اجرای طرح بهسازی ۷۶۲ روستا، خانوار روستایی کفترک شیراز از خدمات آن برخوردار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود صف شکن مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز در مراسم بهره برداری از طرح بهسازی محیط روستا گفت: این طرح شامل اجرای ۲۵۰ متر جدول و سه هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در روستای محروم کفترک است که با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار استانی و یک میلیارد ریال اعتبار ملی اجرا و ۷۶۲ خانوار روستایی از خدمات آن بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: طرح بهسازی روستای خیرآباد ارژن با اجرای ۲ هزار مترمربع پارک و ۳ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اعتبارات استانی از جمله طرح‌های دهه فجر است که ۴۲۶ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

صف شکن ادامه داد: در دهه فجر امسال طرح بهسازی روستای مسقان شامل ۸ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت با صرف ۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۲۱۲ خانوار از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز اضافه کرد: بهره برداری از طرح بهسازی روستای رحمت آباد شهرستان شیراز شامل ۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت با صرف ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی نیز از دیگر طرح‌های دهه فجر است که با بهره برداری از این طرح یک هزار و ۲۰ خانوار روستایی از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی روستا‌های شهرستان شیراز در سیل سال‌های قبل آسیب جدی دیده اند افزود: همزمان با دهه فجر امسال بهره برداری از طرح بهسازی ۵۷۷ واحد شهری و روستایی در قالب طرح بازسازی مناطق سانحه دیده و طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در شهرستان شیراز آغاز شده است.

صف شکن اضافه کرد: ۴۴۱ واحد روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در شهرستان شیراز و ۱۳۶ واحد مسکونی در قالب طرح بازسازی مناطق سانحه دیده همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز اظهار کرد: در قالب طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی ۱۵۶ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال از محل تسهیلات و آورده متقاضیان برای بازسازی این واحد‌های مسکونی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: ۶۰ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال برای بازسازی مناطق سانحه دیده از محل تسهیلات و خودیاری مردم مناطق روستایی هزینه شده است.

گفتنی است، بهره برداری از سه طرح دیگر حوزه توسعه روستایی در روستا‌های شهرستان شیراز آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از طرح‌های روستایی در روستا‌های شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.