به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد ۶ هزار و ۹۷۷ درخواست، تاکنون از سوی مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ثبت رسیده که به ۶ هزار و ۱۷۰ درخواست پاسخ داده شده است. به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواستهای مردمی ۸۴ درصد بوده است.
به گزارش دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، همچنین در مجموع ۶۵۰ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که دستگاههای متصل به سامانه تنها به ۳۴۵ شکایت پاسخ داده اند.
تا کنون ۵۴۳ دستگاه به سامانه متصل شده اند که بیشتر این دستگاهها در زیر مجموعه قوه مجریه قرار دارند.
بیشترین درخواست و سوالات مردمی (۳۰۵ درخواست)، مربوط به وزارت کشور است که این وزارتخانه به تمامی درخواستها در میانگین زمانی ۱۶ روزه پاسخ داده است.
بر اساس این گزارش، تعداد درخواستها از قوه مقننه ۱۶۸ درخواست بوده که به ۱۳۵ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواستها (۷۵ روز) است.
به طور کلی درصد پاسخگویی قوه مقننه به درخواستهای مردمی ۷۵ درصد بوده است.
تعداد درخواستهای مردمی از قوه قضائیه (روزنامه رسمی کشور در سامانه متصل شده است)، ۸۲ درخواست بوده که به تمامی درخواستها در میانگین ۸ روز پاسخ داده شده است.
درصد پاسخگویی قوه مقننه (روزنامه رسمی کشور) با توجه به اینکه دو شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ۹۸ درصد میباشد.
در میان استانداری ها، استانداری گیلان با ۹۱ درصد بیشترین و استانداری سیستان و بلوچستان با ۴۴ درصد پایینترین میزان پاسخگویی را با توجه به تعداد درخواستها داشته اند.
در میان ۲۶ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواستها مربوط به شهرداری تهران با ۱۶۶ درخواست و میانگین پاسخگویی ۹ روز بوده است.
گفتنی است شهرداری یزد تنها شهرداری است که ۱۰ سازمان زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است. استان گیلان بیشترین شهرداری فعال را در سامانه دارد.
انتهای پیام/