رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:طرح توسعه باغات با جدیت در اراضی آبی و دیم استان پیگیری و اجرا می‌شود.

خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان درگفتگو با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: مشکلات و موانع توسعه باغات در استان باید بررسی و شناسایی شده و با مرتفع نمودن مشکلات و موانع، برای کشاورزان و باغداران رغبت و علاقه توسعه باغات ایجاد کنیم.

وی توسعه باغات و ایجاد باغات اقتصادی را یکی از بهترین شیوه‌های افزایش درآمد روستائیان دانست و افزود: با ایجاد باغات مدرن و علمی می‌توانیم پایداری تولید را تضمین کنیم و در جهت صادرات محصولات باغی به کشور‌های دیگر اقدام کنیم.

جعفری توسعه باغات را از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان دانست وبیان کرد: باید تمام واحد‌های سازمانی همکای و همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند و در جهت مرتفع نمودن موانع عمل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سطح فعلی اراضی طراحی شده برای توسعه باغات ۱۱۱۲.۷ هکتار است افزود: در حال حاظر ۷۳۶ هکتار آن چاله کنی شده است و از این میزان هم تا اکنون ۲۸۲ هکتار غرس نهال شده است.

جعفری با تاکید براینکه تا اکنون ۲۶۲ هزارو ۶۸۰ اصله نهال تحویل باغداران شده تاکید کرد: به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی چاله کنی و غرص نهال اراضی باقی مانده انجام خواهدشد.

انتهای پیام/م

ضرورت شناسایی مشکلات و موانع توسعه باغات در استان کردستان

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.