معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برنامه‌های این معاونت برای تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

شهرام علی محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح چگونگی آماده‌سازی تهران برای پذیرایی از مسافران نوروزی پرداخت و گفت: تلاش می‌کنیم استان تهران را به یک استان مسافرپذیر تبدیل کنیم و کار‌های خوبی در این راستا انجام دادیم؛ به عنوان مثال نوروزگاه‌های خوبی را در مناطق مختلف تهران در نظر گرفتیم تا با استفاده از آن‌ها نشاط اجتماعی را بین مردم توزیع کنیم. برای جذب، تشویق و ترغیب گردشگران به استفاده از امکانات و زیرساخت‌های تهران، تمام تأسیسات گردشگری با حداکثر تخفیف در خدمت گردشگران خواهد بود. حداقل تخفیفی که هتل‌های ما به گردشگران خواهند داد، ۵۰ درصد است و ما این را در هیچ استانی به غیر از تهران نداریم و می‌خواهیم دوستان در روز‌های تعطیلات نوروزی بتوانند از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی و طبیعی تهران نهایت استفاده را بکنند، زیرا تهران یک استان برخوردار به حساب می‌آید و از نظر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و باغ‌موزه‌ها غنی است. تلاش می‌کنیم در نوروز مناطق کمتر شناخته شده تهران را به گردشگران معرفی کنیم.

وی افزود: امسال متفاوت از سال‌های گذشته روی اقلام تبلیغاتی کار می‌کنیم و بیشتر گرایشمان به سمت جوانان و نوجوانان است. کتاب‌های ویژه گردشگری کودکان را آماده می‌کنیم و می‌خواهیم این کتاب‌ها را در روز‌های نوروز بین گردشگران توزیع کنیم. کتاب‌های پالتویی بسیار زیبایی را هم تدوین و یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای زیبا از شهر تهران را تولید کردیم و آن را در قالب لوح فشرده در اختیار مردم می‌گذاریم تا بتوانیم پایتخت را بیشتر از آنچه که هست به مردم معرفی کنیم و آن‌ها بتوانند از خدمات خوبی که در شهر تهران هست، استفاده کنند. سفره‌خانه‌های تهران در روز‌های نوروز می‌توانند با اجرای موسیقی‌های اصیل ایرانی میزبان خوبی برای گردشگران باشند. در آنجا هم تمهیدات و تسهیلات خوبی را برای گردشگران داریم و مسافران می‌توانند در پرتال سازمانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خدماتی که ارائه خواهیم داد را ببینند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

علی محمدی در بخش دیگری از سخنانش از استقبال زیاد مردم از برگزاری تور‌های تهران‌گردی ویژه دهه فجر و اعلام درخواست‌هایی مبنی بر تداوم این تور‌ها خبر داد و گفت: در نمایشگاه گردشگری که بزرگترین رویداد گردشگری کشور است و در بهمن ماه برگزار می‌شود، ۲ سالن به استان تهران اختصاص پیدا کرده است و نزدیک به ۷۵۰۰ تا ۸ هزار متر غرفه را به بخش خصوصی واگذار کردیم. امسال نمایشگاه گردشگری به صورت استانی برگزار می‌شود و این یکی از سیاست‌های خوب معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است. ما نیز به صورت تلفیقی کار کردیم؛ یعنی از جاذبه‌های تمام ظرفیت‌های همه سازمان‌ها و بنیاد‌ها استفاده کردیم و ظرفیت‌های بخش خصوصی را با آن‌ها تلفیق کردیم و امیدوارم بازدیدکنندگان از فضای سالن‌های ۳۸ و ۴۰ نمایشگاه‌های بین‌المللی ویژه پایتخت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار