اسکای نیوز در گزارشی، ارتباط ساخت دیوار حائل در طول مرز‌های نوار غزه با اهداف انتخاباتی بنیامین نتانیاهو را بررسی کرد.

آیا ساخت دیوار حائل در طول مرز‌های نوار غزه با اهداف انتخاباتی نتانیاهو در ارتباط است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی ساخت دیوار حائل جدید در طول مرز‌های نوار غزه را آغاز کرده‌اند که بسیاری از تحلیلگران این موضوع را نوعی تبلیغات انتخاباتی با هدف مصرف داخلی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم می‌دانند.

بنیامین نتانیاهو گفت: این دیوار حائل شش متر ارتفاع خواهد داشت.

خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: دیوار حائل جدید اسرائیل همه مرز‌های نوار غزه را فراخواهد گرفت. این در حالی است که اسرائیل، نوار غزه را برای سال‌های متمادی در محاصره قرار داده است. این دیوار با فناوری‌های جدید ساخته خواهد شد به طوری که برای نظامیان رژیم اشغالگر این امکان فراهم خواهد شد که پشت دیوار را نیز با استفاده از دوربین‌ها و حسگر‌های کار گذاشته شده در آن، ببینند.

خبرنگار اسکای نیوز عربی افزود: طول این دیوار شصت و پنج کیلومتر خواهد بود. این دیوار برای جلوگیری از نفوذ به سرزمین‌های اشغالی ساخته می‌شود.

دیوار حائل جدید از سمت غرب نیز در امتداد دیواری در ساحل دریای مدیترانه خواهد بود تا مانع حملات از سمت دریا شود. از یکسال گذشته تاکنون شهروندان فلسطینی تقریبا هر هفته در مرز‌ها تظاهرات برگزار کرده‌اند که این تظاهرات اعتراض‌آمیز هر بار با شهادت و زخمی شدن تعدادی از شرکت‌کنندگان همراه بوده است. نظامیان اسرائیلی با شلیک گلوله‌های خود به سمت تظاهرکنندگان آن‌ها را به شهادت می‌رسانند یا زخمی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار