در سومین روز از ایام مبارک دهه فجر خانه بهداشت کله کاوی با حضور فرماندار، مدیر شبکه، رئیس مرکز بهداشت و مسئولین ادارات شهرستان به بهره برداری رسید.

مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:از ۲۸ خرداد سال ۹۶ عملیات احداث خانه بهداشت روستای کله کاوی اجرا شد و در نیمه دوم سال ۹۷ این طرح به طور موقت از پیمانکار تحویل گرفته شد.

وی ضمن تشکر از خانواده خیر روستای کله کاوی گفت: زمین این خانه بهداشت با مساحت ۱۵۵ متر مربع توسط اسماعیل لاله جهت احداث خانه بهداشت به شبکه بهداشت و درمان مهاباد اهدا شد.

دکتر مرزنگ اظهار داشت: خانه بهداشت روستای کله کاوی با مساحت زیر بنای ۱۰۵ متر مربع و با اعتبار ۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث و در سومین روز از ایام دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و مسئولین و امام جمعه این روستا به بهره برداری رسید.

وی افزود: خانه بهداشت کله کاوی با داشتن ۲ قمر در منطقه دهستان کانی بازار واقع شده و تحت پوشش مرکزخدمات جامع سلامت روستایی کاولان می‌باشد که به جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر از مردم این منطقه خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: آموزش بهداشت عمومی به خانوار‌های روستایی و دانش آموزان مدارس آن، ارائه خدمات پایه سلامت، ارائه دارو و مکمل‌ها و مراقبت‌های مادر و کودک و مراقبت‌های دوران بارداری، مشاوره و غربالگری نوزادان، بخشی از خدماتی است که خانه‌های بهداشت به روستائیان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: خدمات پزشکی نیز به صورت ده گردشی برای روستائیان عزیز در یک دوره زمانی مشخص، ارائه می‌شود.

انتهای پیام / س خ

خانه بهداشت کله گاوی با حضور جمعی از مسئولین در مهاباد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.