مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: از ۲۸۰ لیتر سرانه آب مصرفی در استان ۸۰ لیتر هدر می‌رود که بخشی از این هدررفت به سبب فرسودگی شبکه آبرسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر، کاهش هدررفت آب از شبکه آبرسانی را از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب بوشهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد که برای ایجاد منابع آب آشامیدنی در داخل استان برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: ۶۰ درصد آب استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۳ درصد از خط آبرسانی کازرون، ۶ درصد از تاسیسات آب شیرین‌کن و ۱۱ درصد هم از منابع داخلی و چاه‌ها تامین می‌شود.

حمزه پور با اشاره به اینکه اکنون دو آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در بوشهر و کنگان در مدار تولید است، افزود: تولید آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر به صد هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی حل مشکلات آبرسانی دشتستان را در اولویت برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب دانست و بیان کرد: برای حل مشکلات آب شهر‌های دشتستان علاوه بر حفر چاه، عملیات اجرایی آب شیرین‌کن در شهر‌ها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تا کنون ۸۰ درصد اعتبارات ۱۷۰ میلیارد تومانی امسال این شرکت، اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ک

۶ درصد آب استان بوشهر از آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.