مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هشت هزار بقعه متبرکه در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۰ بقعه متعلق به استان یزد است.

برگزاری مراسم اختتامیه همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، امیر حسین روان مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در یزد، گفت: اختامیه هشتمین همایش آموزشی معمتری اسلامی در امکان متبرکه کشور با حضور ۱۱۵ نفر از معاونین و کارشناسان فنی و مهندسی سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار شد.

وی افزود: هر ساله همایش‌های آموزش معماری اسلامی در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که این موضوع سبب آشنایی کارشناسان اداره اوقاف با معماری‌های هر منطقه، با توجه به شرایط آب و هوایی آن استان است.

روان گفت: در کشور ایران حدود هشت هزار بقعه متبرکه شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۰ بقعه در استان یزد وجود دارد.

وی به ضرورت وجود مهندسان و متخصصان سایر رشته‌ها در ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده کارشناسان ما در حوزه عمران و معماری تخصص دارند، اما قرار است از این به بعد از متخصصان رشته‌های مختلفی از قبیل: کشاورزی، معدن و غیره نیز در ادارات اوقاف استفاده شود.

هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه کشور با هدف شناخت و معرفی ارزش‌ها و مفاهیم معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی، تبیین اصول و معیارها، نوآوری و خلاقیت در استان یزد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ی

شناسایی ۱۱۰ بقعه متبرکه در استان یزد

برچسب ها: وقف ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.