نماینده مردم تبریز گفت: اگر پزشک خانواده و نظام ارجاع ساختاری مناسبی است لطفا به جای یکی دو استان آن را در تمام کشور اجرایی کنید.

به جای افزایش هزینه‌ها برای مردم چه برنامه‌ای دارید؟ / سازمان غذا و دارو در طول‌های سال‌های گذشته بسیار ناموفق بوده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده سوابق آقای نمکی را مرور کردم که بسیار ارزشمند بود و امیدوارم با رأی که امروز می‌گیرد در وظایف خطیر خود موفق باشد.

وی افزود: صحبت‌هایی که رئیس جمهور بیان کرد بخشی از آن مرتبط به موضوع و بخشی دیگر نیز هیچ ارتباطی با آن نداشت، لذا اگر قرار بود که او از موضوع خارج شود بهتر بود درباره ارز و مایحتاج مردم صحبت کند.

فرهنگی تصریح کرد: اگر چه بنده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ثبت نام کردم، اما اینگونه نیست که با آقای نمکی مخالف باشم بلکه دغدغه‌هایی دارم که می‌خواهم برای آنها پاسخ پیدا کنم چرا که وزیر پیشنهادی بگوید که چه برنامه‌هایی دارد بنده برنامه‌های وی را مشاهده کردم که بسیار کلی بود.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: آیا وضعیت بهداشت و درمان ما مناسب است؟ شما در زمینه تجهیزات و دارو سوابق ارزشمندی دارید، آیا برای یک تجهیزات جزئی بیماری را سه بار به اتاق عمل ببرند امر درستی است؟ اینکه در بیمارستان مریضی در حال انجام MRI در حال انفجار کپسولی به بدترین وضع شکل بمیرد، درست است؟

فرهنگی بیان کرد: بودجه درمان به ۳۸ هزار میلیارد رسیده و ۳ برابر شده آیا این ۳ برابر شدن آثار خود را بر جای گذاشته؟ آیا شرایط بهتری داریم؟

فرهنگی گفت: ما تأکید کردیم این بودجه برای بخش درمان است، اما دیدیم که برخلاف قانون بیشتر آن را به حقوق و دستمزد می‌دهند؟ آقای نمکی شما برای اصلاح شرایط بخش سلامت و حل دغدغه‌های مردم به جای متورم کردن هزینه‌ها راهکاری دارید برنامه شما چیست؟

نماینده مردم تبریز ادامه داد: در بخش بهداشت یکی از مشکلات ما بحث پیشگیری است که سازمان غذا و دارو در این زمینه بسیار ناموفق عمل کرده و اختلالات جسمی بسیاری برای مردم بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: در درمان نیز موفقیت چندانی نداشته‌ایم و طبق گزارش خودتان بیماری‌های فشار خون و قلبی عروقی ریشه در نوع تغذیه دارد لذا باید راهکاری ارائه شود و شرایط موجود مورد اصلاح قرار گیرد.

فرهنگی اظهار کرد: برخورد‌هایی که در بیمارستان‌ها با دانشجو‌ها به دلیل اعتراض به تجهیزات می‌شود مناسب نیست، توجه داشته باشید که انتظار ما در بخش تجهیزات و دارو از شما بسیار بالا است و انتظار است که ۵۰۰ میلیون یورویی که در اختیار این بخش قرار گرفته استفاده درست به عمل آید.

نماینده مردم تبریز گفت: در برنامه پنجم قرار بود که طرح پزشک خانواده و نظام ارجاعی عملیاتی شود، اما می‌بینید که پزشک خاواده تنها یکی دو استان اختصاص یافته است لذا اگر روش پزشک خانواده و نظام ارجاع مناسب است آن را برای همه استان‌های کشور اجرایی کنید.

وی بیان کرد: پزشکان بخش‌های دولتی نباید اجازه کار در بخش‌های خصوصی را داشته باشند، در طرح تحول ادعا‌های بسیار شد، اما این برنامه آثار کمی داشت برنامه شما چیست؟

فرهنگی افزود: چرا باید برای تسریع هزینه‌های سلامت اوراق بفروشیم؟ آقای نمکی شما که به پاک دستی شهرت دارد و تجارب ارزشمندی داشته اید لطفا قانون را رعایت کرده و موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع را تعیین و تکلیف و بخش تجهیزات و دارو را مدیریت کنید.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: باید ضمن حفظ جایگاه سلامت رتبه آن را ارتقا داده و به سمت رفع آلام مردم و رفع ایراد‌های ساختاری در نظام سلامت و به کارگیری مدیران پاک دست بپردازیم تا نام شما به عنوان یک مدیر غیرپزشک وزارتخانه ثبت شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار