بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز دوشنبه با روند کاهشی همراه بود.

قیمت جهانی نفت و طلا پایین آمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته [دوشنبه] پس از افزایش سه درصدی در هفته گذشته، با کاهش همراه بود. تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین احتمال بالا رفتن میزان عرضه جهانی نفت از مهمترین دلایل کاهش بهای نفت اعلام شده است.

در همین حال، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۲۴ سنت کاهش، ۶۲ دلار و ۵۱ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲۰ سنت کاهش معادل ۰.۳۶ درصد، ۵۵ دلار و ۶ سنت دادوستد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد به زودی قرارداد تجاری جدید را با پکن امضا می‌کند، اما گمانه زنی‌ها درباره به سرانجام نرسیدن آن همچنان ادامه دارد. این امر به نگرانی خریداران نفت و نوسان بهای طلای سیاه دامن زده است.

از سوی دیگر، کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، احتمال افزایش تولید نفت در سایر کشور‌های تولید کننده را به همراه دارد.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از ثبات در ارزش دلار حدود ۰.۳ درصد کاهش داشت. هر اونس طلای اسپات در معاملات امروز ۱۳۱۴ دلار و ۴۷ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

بهای جهانی نفت و طلا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار