کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:تا ساعات بعد از ظهردر مناطق شرقی استان رگبار و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

 مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت:با ماندگاری سامانه فعال بارشی در مناطق شرقی استان تا ساعات بعد از ظهر روز جاری همچنان در مناطق شرقی استان رگبار و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود:با خروج موج بارشی از مناطق غربی و مرکزی طی امروز تنها در مناطق شرقی استان همچنان تا ساعات بعدازظهر با شدت کمتر رگبار باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود که به تدریج از اواخر امشب شاهد خروج کامل موج بارشی از استان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:از ساعات ظهر امروز در جزایر خلیج فارس و نقاطی از تنگه هرمز شاهد وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی (در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت) خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سی سی پور افزود:از ساعات پایانی امشب هم با خروج موج کم فشار بارشی و جایگزینی زبانه‌های سامانه پرفشار شاهد افزایش باد‌های شمال شرقی خواهیم بود که سبب مواج شدن تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

وی گفت:توصیه می‌شود با توجه به مواج شدن دریا خصوصا از ساعات بعدازظهر در جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، جنوب قشم و لارک و هرمز و جزیره هنگام از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی خودداری شود و تمهیدات لازم در خصوص تردد شناور‌های مسافربری در بنادر غربی صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:با توجه به تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار از امشب در غالب نقاط استان شاهد کاهش محسوس و قابل توجه دما (بین ۳ تا ۸ درجه) خواهیم بود که لازم است کشاورزان تمهیدات لازم با توجه به افت دما به کار ببرند.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان ۱۵ بهمن

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.