ایتالیایی‌ها خواستار توقف صادرات تسلیحات نظامی این کشور به عربستان شده و همایشی برای حمایت از مردم مظلوم یمن در شهرداری رم برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایتالیایی‌ها خواستار توقف صادرات تسلیحات نظامی این کشور به عربستان شده و همایشی برای حمایت از مردم مظلوم یمن در شهرداری رم برگزار کردند.

در همایشی که در محل ساختمان مرکزی شهرداری رم با حضور تشکل‌های مردم نهاد، تعدادی از شهرداران و نمایندگان پارلمان ایتالیا برگزار شد بر حمایت مردم یمن و مخالفت با ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی تاکید شد.

استفانو فاسینا، نماینده پارلمان ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «عربستان سعودی با بمب‌های ایتالیایی مردم یمن را بمباران می‌کند. اصولا ما در غرب برای منافع سیاسی و اقتصادی خودمان، در خاورمیانه جنگ به راه می‌اندازد و مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشیم و پس از انکه این افراد اواره می‌شوند بندر‌های خودمان را هم بر روی ان‌ها می‌بندیم و از ورود ان‌ها به کشورمان خودداری می‌کنیم. این اقدامات غیر انسانی به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

جولیو پلونسی، عضو شورای شهر رم نیز گفت: «من به عنوان سرگروه حزب دمکراتیک در شورای شهر رم همراه با تعداد دیگری از اعضا، فردا طرحی را در شورا مطرح خواهیم کرد که در ان از شهردار رم درخواست می‌شود تا رسما از دولت و پارلمان بخواهد که صادرات سلاح به عربستان را متوقف کنند.»

شرکت کنندگان در این نشست توقف جنگ و کشتار مردم یمن توسط عربستان و هم پیمانانش را خواستار شدند.

استفانیا پرویتی، شهردار شهر اسیسی ایتالیا تاکید کرد: «واقعا برای افرادی که با بمب غیر نظامیان و کودکان را در یمن به خاک و خون می‌کشند استحقاق انکه نام انسان را بر روی ان‌ها گذاشت را ندارند. من به عنوان شهردار شهر اسیسی، از هیچ تلاشی برای جلوگیری از فروش بمب‌های ایتالیایی به عربستان دریغ نخواهم کرد.»

شرکت کنندگان در این همایش همچنین از سکوت رسانه‌ها و دولتمردان غربی در قبال جنایت سعودی‌ها در یمن انتقاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار