تعدادی از شاخ‌های مجازی که تا کنون با پوشش نامناسب در این فضا ظاهر می‌شدند، برای کسب شهرت و فالورهای بیشتر اقدام به انتشار تصاویر پوشیده از خود کردند.

چادری شدن شاخ های مجازیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فضای مجازی این روزها میزبان افراد متفاوتی شده است؛ افرادی که ترجیح می‌دهند از دنیای ارتباطات به عنوان ابزاری برای شهرت بهره ببرند، دنیایی که وسیله‌ای برای خودنمایی و تصاحب آن به نام افراد جاه‌طلب شده است.

دزدان شهرت در فضای مجازی تنها زمره افراد کم‌سواد را تشکیل نمی‌دهد، گاهی شاهد آن هستیم که افرادی با سطح سواد بالا برای افزایش دنبال‌کننده، شبیه عروسک خیمه شب‌بازی به رقص و حرکات اضافی اقدام می‌کنند تا اینگونه کلید تأیید را از آن خود کنند.

بخش تأسف‌بار این موضوع زمانی نمایان می‌شود که کاربران این افراد را سوژه‌ای برای خنده خود انتخاب می‌کنند و تنها برای آنکه بدانند یک دیوانه تا کجا می‌تواند ادامه دهد، آنها را دنبال می‌کنند فارغ از آنکه این عروسک‌های خیمه شب بازی افزایش فالوور را نشان از محبوبیت خود می‌دانند.

هتک حرمت به قواعد و قانون در هر بابی از عمده کارهایی است که این افراد جاه‌طلب انجام می‌دهند تا شهرتی کاذب تصاحب کنند. مهمانی‌های مبتذل، پوشش‌های ناهنجار، آرایش‌های غیرمتعارف و مهمتر از آن ترویج فرهنگ فساد از جمله مواردی است که در اولویت این بازیگران قرار دارد.

در سال‌های اخیر وقتی موضوع حجاب مطرح می‌شد، مخالفان این پوشش برتر سعی می‌کردند به خاطر موضوع رنگ، آن را طرد کنند اما اکنون  مخالفان و هتاکان چادر،  به گونه‌ای دیگر ارزش آن را زیر سوال می‌برند.

مقابله نرم با چادر مشکی مدتهاست در اولویت جریان‌های  اشاعه‌دهنده  بی‌فرهنگی قرار گرفته است. شاید باورش سخت باشد که این جریانات قصد دارند به یک زن بفهمانند ارزش وجودی او نمایان کردن زیبایی‌های ظاهری اوست، در صورتی که این عملیات، آن‌ها را به ابزاری برای سوءاستفاده طمعکاران جنسی مبدل ساخته است. اینها حملاتی سرد برای توهین به زنان یک جامعه اسلامی است.

در پشت پرده چادری شدن شاخ‌های مجازی چه می‌گذرد؟

زهد و پارسايی، علم و کمالات، صداقت، نور عفاف و حجاب از ويژگی‌های شخصيتی و ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی دینی و معنوی تمام زنان اسلام است اما تصور آنکه کسانی برای خودنمایی وجود باارزش خود را برای سیراب کردن حرص و نیاز جنسی بعضی از بیماران فکری در اختیار آنها قرار می‌دهند، یک معضل بسیار بزرگ است.

جالب است بدانید دختران این روزها در فضای مجازی به روش‌های گوناگونی خود را وسیله‌ای برای خنده و سرگرمی کاربران قرار می‌دهند؛ به گونه‌ای که یکی با ولع غذا می‌خورد تا برند یک رستوران را تبلیغ کند، دیگری چهره خود را در  اختیار  پزشکان می‌گذارند تا معصومیت چهره دخترانه را با جراحی همانند شیاطین کند.

به طور کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام به شکلی طراحی و تدوین شده‌اند که مخاطب را به آهستگی به سمت و سوی جنسی می‌کشانند. منحرفان فکری که فساد را ترویج می‌دهند، به قدری زمینه تماشای فیلم‌ها و  تصاویر مبتذل را برای کاربران و مخاطبان این شبکه‌ها  فراهم می‌کنند که بی‌شک کسی توان مقابله با آنها را ندارد و حتی اگر کاربران مقاومت کنند، آن قدر شاخ‌های مجازی به کارشان ادامه می‌دهند تا قفل مقاومت را بشکنند و در نهایت گناهِ نگاه به نامحرم را در پیش چشمان مخاطبان عادی جلوه دهند.  همین که کاربران با باز کردن تصاویر پیشنهادی، به اینستاگرام چراغ سبز نشان دهند، در مراحل بعدی تصاویری با پوشش‌های نامناسب  (+۱۸) به نمایش گذاشته خواهد شد. این روال ادامه پیدا خواهد کرد و در آخر نمایش به محتوای برهنه و حیوانی می‌رسد.

در پشت پرده چادری شدن شاخ‌های مجازی چه می‌گذرد؟

امان‌الله قرائی‌مقدم استاد جامعه شناس دانشگاه خوارزمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اصولاً اینکه چرا از این فضای مجازی که می‌تواند مفید باشد، به صورت مضر استفاده می‌کنند و به جای بازنشر اطلاعاتی مانند اقتصادی، سیاسی، فرهنگی به بازتاب فحاشی و هتاکی می‌پردازند، به این دلیل است که در اجتماع برای افراد به طور صحیح محیطی آزاد برای بیان حرف‌ها در نظر گرفته نشده است. محدودیت و محرومیت افراد در سخنوری عاملی شده تا به فضای مجازی رو بیاورند.

وی ادامه داد: به طور کلی در اجتماع هر اقدامی صورت گیرد، عده‌ای هستند که به جای بهره‌برداری درست به بهره‌وری نادرست دست خواهند زد.

قرائی مقدم تأکید کرد: کمبودهای عاطفی، روحی و اجتماعی که خود ناشی از ضعف فرهنگی اقشار در جامعه است، عامل بروز چنین رفتارهایی است. اما باید بیان کرد تعداد این افراد کم است ولی چون سرعت نشر و بازتاب در فضای مجازی زیاد است، کاربران تصور می‌کنند فضای مجازی توسط این افراد تصرف شده است.

کلام آخر

کاربران بدون تقویت سواد شبکه‌های اجتماعی مجازی و تفکر انتقادی، توان تشخیص این موضوع را نخواهند داشت. این مسائل نیازمند تقویت تفکری پرسش‌گر و همچنین توانایی در مدیریت باورهایی است که توسط این شبکه‌ها مورد تهاجم قرار گرفته است.

گزارش از سارا کیا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امانت-دار-چادر-مادر
۱۵:۵۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
من واقعا برای این دست خانم ها متاسفم . ما تا دیروز از خانم هایی گلایه داشتیم که با پوشش های نا مناسبشون فضای جامعه رو الوده میکنن و به سمت فساد سوق میدن ولی امروز از خانم هایی گلایه داریم که حرمت چادر رو با ارایش های زننده شون ، رفتار های نا مناسبشون در خیابان ، و چادر های هزار شکل که هر کدام به شکلی حرمت چاور رو زیر پا میزارن گلایه داریم .
ما از مسئولینی گلایه داریم که چادر رو کردن ابزار ورود به دانشگاه .

به اشک های اقا امام زمان قسم که باید تقاص تک تک غم هایی که بر دل اقا میزارن رو بدن .

خدا خودش بهمون رحم کنه
به بچه هامون رحم کنه که قراره در همچین فضایی بزرگ بشن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اینستاگرام رو فیلتر کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
اینستاگرام رو فیلتر کنین
مردم باید چقد درخواست فیلتر بدن و شما مسئولا پشت گوشت بندازین؟
Canada
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
میخواهند حجاب را بی اعتبار کنند .و بگویند همه خانم با چادر و بدون چادر یکی هستند .باید سایت ها فیلتر شوند .دولت باید برای جاهل ها کم عقل ها تصمیم بگیرند .فقط فیلتر
United States of America
hamed
۰۰:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
حجاب سنگر زن است...
Canada
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مردم مقصرند با دنبال کردن و لایک کردن باعث افزایش بیماری دیده شدن و توهم بیشتر این دجالها میشوند .این بیماران روانی بخاطر پول و دیده شدن این اعمال زشت را انجام میدهند .شما ها هم با دنبال کردن این بی اخلاق ها در جرم شون ناخواسته شریک خواهید بود .تنها درمان شان نادیده کرفتن شون است و بس
Canada
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
به ما مربوطی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
به شما یک نفر که احتمالا در مریخ زندگی میکنید ربطی نداره....اما به ما که روی زمین و در کشور اسلامی زندگی میکنیم خیلی مربوطه....
Canada
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فیلتر نشود لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا اگر این قدر مشتاقِ موردِ لطف قرار گرفتن هستین...بهتره دعا کنید که فیلتر بشه چون به هممون لطف میشه.... اگر واقعا دلسوز خودمون و مردممون هستیم.
Canada
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
همش بخاطر اینه که دین بهمون به ارث از طرف خانواده رسیده .و هر کس که ادعای دینداری میکند و نماز و روزه میگیرد .ولی اختلاس گر .فاسد .احتکار گر وووو است را به پای دین می‌گذاریم .و میگوییم دین یعنی فلان شخص
خدا از خواهد پرسید کتاب راهنما قران برایتان نفرستادم تا دین واقعی را خودتون تجربه کنید .شاید این افراد شیاد و کلاه بردار پشت دین خود واقعی شون را قایم کرده اند و از دین بنفع خود استفاده میکنتد .هیچ وقت نمیشود از روی جلد کتاب راجع به مطالب کتاب قضاوت کرد .پس تا دیر نشده .خودتون قران را با فهم و درک مطالب بخواهند .یا قبول میکنند یا ردش میکنید .
Canada
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اول باید این سایت ها که فرهنگ و دین و اخلاق را نشانه گرفته .سانسور شود .متاسفانه مردم وقت برای مطالعه و یا د گرفتن حرفه .زبان ووو ندارند ولی وقت گران بها یشان را در این سایت های مبتذل میگذارند .نه فقط چیزی یاد میگیرند .بلکه اون جیزی هم که یاد گرفته اند هم زیر سوال میرود .اینور اب خیلی خوب به خطرات این سایت ها پی برده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
جای تلگرام اینستاگرام باید فیلتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
من چادری ام انشاءالله هم تا اخر حفظش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
آفرین درود بر شما خدا حفظتون کنه مردان با غیرت عاشق حجاب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
چادر سیاه کفن شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz iran
۱۹:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اگه بگم که این حمله ایی که بر علیه حجاب و کلا حمله ایی که بر علیه دین مبین اسلام در فضای مجازی خصوصا در اینستاگرام و تلگرام شکل گرفته ،
فتنه ایی ست نرم که برعلیه کشورمان از طرف آمریکای مستکبر و رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس خبیث طراحی شده ، گزافه نگفتم ‌. وقتی دشمن موفق بشه اعتقادات مردم و خصوصا جوونهای یک کشور مسلمان رو تضعیف کنه خیلی راحتتر می‌تونه بر اون کشور تسلط پیدا بکنه و اختیارات اون کشور رو بدست بگیره !
خدا لعنت کنه این دشمنان دین مبین اسلام رو که از هیچ اقدامی برای تخریب چهره ی مسلمانها فروگذار نمیکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
قیمت اجناس اومده پایین عایااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
چه ربطی به این موضوع داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
جلوی تولید بعضی چادرها را باید گرفت به همه چی شبیه اند جز چادر
Iran (Islamic Republic of)
Godonly
۱۷:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
من واقعا موندم ..می خواستم اینستاگرام نصب کنم رو گوشیم یه نفر بهم گفت بدرد نمی خوره ،در صورتی که شب و روز داخل اینستاگرامه...ولی خداروشکر که خدا منو از این مزخرفات دور کرد ،ممنونم که اطلاع رسانی میکنین و چشممون رو باز ،خدایا مارو از شر شیاطین درون و بیرون نجات بده ،
الهی آمین....
Germany
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
از گوشت 110 هزار تومنی چه خبر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
متاسفم برات فقط به فکر شکمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
چادر پوشش ارزش از آن بانوئی است که آن را به سر کرده است بحمداله جامعه ما پر از بانوان ارجمند و مادران مومن و با فرهنگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
خدايا به زنان ما حيا و عفت و به مردان ما غيرت و شرف عنايت بفرما
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
لطفا اینستاگرام رو فیلتر کنید. واقعا داره تاثیرات منفی میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
لطفا به جای همه نظر ندید.. به جای این صحبت... بفرمایید لطفا فرهنگ سازی کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فرهنگ سازی جای خود،فیلتر هم جای خود
هر قدر هم فرهنگ سازی کنی این شاخ های فضای مجازی و دشمنان خانواده ایرانی دست از کارهایشان بر نمی دارند
آدم برای گرم کردن خانه اش بخاری استاندارد استفاده میکنند نه منقل آتش
وقتی این همه آسیب در فضای غیر قابل مدیریت وجود داره باید فضای سالم قابل مدیریت درست کرد و استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
وی ادامه داد: به طور کلی در اجتماع هر اقدامی صورت گیرد، عده‌ای هستند که به جای بهره‌برداری درست به بهره‌وری نادرست دست خواهند زد.
شما این قسمت گزارشو نخوندی عده ای استفاده نا صحیح میکنن نه همه پس باید فرهنگ سازی بشه که مردم یادبگیرن نادان ها رو فالو نکنند،همیشه که نمیشه صورت مسئله رو پاک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
باید جلوی تخلفات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۴:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
راه کار اصلی دشمنان ملت ایران برای ضربه زدن به کشور ما
1 - ترویج فساد
2 - ایجاد مشکلات اقتصادی از طریق تحریم و تخریب
3 - جلو گیری از پیشرفت علمی و صنعتی است
می باشد

هر چه زودتر قوه قضاییه باید پیگیر باشند
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینستافقط واسه یه عده ادم عقده ای وخودنما شده

فیلتر شود
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
.. چیزی نمیدونی نمیفهمی در موردش نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
آقایی که میگی چیزی نمیدونی و نمی فهمی، میشه هم مودبانه تر جواب این دوستمون رو بدین و نظرتون رو اعلام کنین. هر چند من خودم با فیلتر اینستاگرام موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام به همه!
به نظر من این افراد هنوز هم احساس شدیدی در کمبود شخصیتشون دارن. و برای جبران این کمبودها دست به این اقدامات سخیف می زنند که البته باز هم دردی از اونها دوا نخواهد شد.چون انسان با این مسائل سخیف و سبک شخصیت خوبی پیدا نمیکنه.این ما هستیم که باید عاقل بوده و با بی اهمیت جلوه دادن این قبیل اقدامات و فالو نکردن اونها عرصه تاخت و تاز رو برای اونها وسیع نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اگه خوب فکر کنیم در غیاب اینستا و تلگرام و ... روح و روان بهتری داشتیم. اینستا که کلا فلسفش دعوت به انحرافه

هر چه زودتر باید قوه قضاییه ورود کنه فیلتر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
شما نرو اینستا که روح و روانت خراب نشه بجای همه نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس، ۲۰:۰۳.... این که خودمون نریم تویِ اینستاگرام وظیفه ی اولمون هست اما نسبتِ به بقیه چه وظیفه ای داریم؟ آدم عاقل و دلسوز ، چیزِ سمی رو نه خودش میخوره و نه به بقیه میده... گناه که دیگه سمی ترین چیزِ عالمه!
Iran (Islamic Republic of)
SAEED
۱۳:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فیلتر شه بهتره
چیزه مثبتی نداره
فقط بی ادبی_بی تربیتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
شما اینستاگرام نرو
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اره نرو کسی دعوت نامه برات نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
من اينستا و تلگرام نروم ایشون نره هزاران نفر ناآگاه دیگه که ميرن و آسیب ميبينن رو چه کار کرد؟
یعنی شما که میري آسیب نمی بینی یا خبر نداری یا برات مهم نیست
شایدم از کسایی هستید که سوء استفاده میکنن و سر مردم رو کلاه ميذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
چادر سر کردن لیاقت میخواد که هرکسی نداره.
Turkey
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
کسانی که با مانتو حجاب کامل دارن خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اشد مجازاط
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
ازضررهای فضای مجازی این هست که روش نوشتن صحیح کلمه های فارسی راازیادمابرده وخوبه که به هم یادآوری کنیم جایی نوشتم قوائد که درست آن قواعدهست این جاهم مجازاط اشتباه هست وصحیح آن مجازات هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
این ضرر نیست سود
که اشخاص میان دیکته کلمات رو یاد میگیرن
بعدشم چه فرقی میکنه مجازاط با مجازات یا مجاضات یا مجاذاط ،خواننده باید دقت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اگر اینستا نبود مردم به جای وقت گذرانی های بی هدف وقتشونو برای کمک به فقرا میگذاشتند.
Iran (Islamic Republic of)
Arad
۱۵:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
کدام فقرا الان که همه به جزدرصدکمی فقیر هستیم منظورم فقط فقرمادی نیست فقرفرهنگی داره بیداد میکنه مادی پیشکش
Germany
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
شفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
دیگه هممون فقیریم
Iran (Islamic Republic of)
رفیق
۱۲:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
حجاب بازیچه ی دست بی حجابان شده.واقعا متاسفم برخورد جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اصلا فکر نمیکنن خب اگه این کارها در فضای مجازی معضل محسوب میشه اگر در سطح جامعه واقعی گسترش پیدا کنه معضل بدتر و فراگیر میشه؟
داداش این فضاها خودش برای افراد نیاز و عقده سازی میکنه
مثل اینکه بیشتر از اون اینستاگرامی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
تفکر تکفیری بجای ارشاد،اعدام میکنه.
تجدید نظر کنید در افکارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اشتباه ما از اونجایی شروع شد که وقتی تلگرام رو فیلتر کردیم، اینستاگرام رو باید فیلتر میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
حالامگه تلگرام فیلتر شده. زور توانمندی داخلی نرسید به تلگرام. من نمیدونم دانشگاههای مهندسی پروری مثل شریف و امیرکبیر چرا نتوستن بدل تلگرام رو عرضه کنند. فقط حرف و شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
میخای بگم چرا
دلیلش اینه که دانشگاه های ما تئوری محور هستند، دروس رو بصورت کاربردی یاد نمیدن
دانشجوها هم به فکر نمره هستند تا بتونند اپلای کنند و برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
آقا چرا بی انصافی میکنید این همه آپ ایرانی مثل تلگرام ساختن وقتی سرور در اختیارشون نمی گذارند چکار کنن تقصیر دولته،دولت باید زیرساخت در اختیارشون بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
بیارینش توی همین تلویزیون جلوی دید ملت کاری بکنید که با احساسات مسلمونا نباید بازی کرد و خط قرمز و ... رو از هم تشخیص بده
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۱:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
خدایا همه ی بیماران را شفا عنایت فرما.بخصوص بیماران فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
ادم ومخصوصا زنان باید برای خود ارزش قائل شوند
وقتی ما جواهری درخانه داریم آن راازدیدها پنهان میکنیم در پوشش قرارمیدهیم تا آن راحفظ کنیم
من شخصا از زنان محجبه بیشتر خوشم می آید چون حتماجلوه ای زیباتر داشته اند که از نگاه نامحرمان میخواهند دور کنند
ضمنا پوشش مناسب باعث حفظ جان آبرو ومال افراد در مقابل توطئه های افراد بیمار وروانی شود
Germany
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
این ها را باید شناسایی و جمع کنن وبرخورد جدی
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اعدام
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فضای افسارگسیخته نت وفضای مجازی حالت یه آمپول وسرنج روداره که کنترل آن مثل اینستاگرام وتلگرام دراختیارکسانیه که بجای داروسم مهلک به بطن وروحیه جامعه ماتزریق میکنندوحساب شده وبابرنامه و بی نظمی هاو هنجار شکنیهاراسازمان دهی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۱:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
فیلتر اینستاگرام
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۱۱:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
..چادر حضرت زهرا قداست داره...چرا یه عده وارد بازی های مسخره خودشون می کنن؟؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینهایی که درظاهرکارودر جلوی چشم درفضای ومجازی دیده میشوندیک عده عروسک خیمه شب بازی بی ارزش مشخصند اما بازی گردانان که درپشت این قضیه اندبه منظور نفوذبه ارزشهاازدرون آن پروژه نفوذرادنبال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
چرا چادر رو به حضرت زهرا نسبت میدهند یعنی فقط ایشون چادر میپوشید
اگه اینجوریه پس حضرت خدیجه پوشش چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس ۲۰:۱۴.... اگر در مورد ِ چیزی به صورتِ جزئی صحبت میشه دلیل بر این نیست که غیرِ اون رو در جنبه هایِ دیگه نفی کنیم...پس به نظرِ شما ما دیگه نباید بگیم زهرایِ مرضیه.... زهرایِ طاهره! این چه حرفیه؟! به نظرِ شما وقتی ما میگیم حضرتِ زهرا معصوم هستند.... یعنی منظوره ما اینه که ۱۳ معصومِ دیگه نداریم؟! یک کم فکر کنید لطفا! ضمن این که ما چادرِ زینبی هم میگیم و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
رفتارهای غیر اخلاقی در اینستاگرام زیاد شده باید هر چه سریع فیلتر شود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینستا به خودی خودش مشکل نداره
این ما ها هستیم که باید خطوطی رو رعایت کنیم
انشالله که این رفتارا ساختار ذهنی این شاخ هارو کمی متفاوت کنه که ادم بهتری باشن نه ادم های که دیگران ازشون به عنوان مانکن استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینجور فضاها متناسب با فرهنگ غرب و نیازها و دیدگاه های اونا ساخته شده ، شما هرچقدر هم که تلاش کنی توی این فضا که قرار بگیره خواه ناخواه در فرهنگش غرق میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
مسدود هر چه زودتر فضای مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
منظورتون ((مسدود هرچه زود تر اینستاگرام)) بود دیگه؟! وگرنه به طور کلی از فضای مجازی میشه خیلی استفاده های مفید کرد... اینستاگرام یک نوع فضای مجازیه که ضررش بیش تر از نفعش هست.... چون ماهیتش اینه....
Seychelles
ساسان
۱۰:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
از قوه قضاییه خواستار فیلتر اینستاگرام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
من نمیدونم فایده اینستاگرام چیه. شده عامل چشم و هم چشم بازی. زن زندگی بقیه رو میبینه که چقد ثروتمندن میاد به شوهرش گیر میده فلان چیز رو بگیر همه دارن من فقط ندارم. این اینستاگرام عامل عدم درک شرایط و واقعیت ها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
حرف های تکراری و بیهوده نزنید
تمام این کارها به خاطر دیر شدن ازدواج ازدواج
همسر گزینی است
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۴:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
خیلی ببخشید خیلی از متاهل ها هم ازدواج کردن و همسر دارن ولی تمام زندگیشون شده اینستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینستا باید فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام دولت یه کاری بکنه اینستا رو فیلتر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
حجاب حفظ زینت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا وکیلی اینستاگرام خیلی هم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس ۱۱:۳۲.... چرا قسم میخورید؟! اینستاگرام کجاش خوبه؟! حالا شما به زور یک درصد فایده رو پیداکن اما جوابِ اون ۹۹درصد مضرات رو چی میدید؟! عقل میگه از چیزی که ضررش بیشتر از نفعش هست استفاده نکن.... ما که نمیگیم همه ی شبکه های اجتماعی فیلتر بشه.... میگیم اینستاگرام که ماهیتش ضرر رسوندن هست رو فیلتر کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
این اینستاگرام جوانان و جوانی و پاکی و پاکدامنی و دین و ایمان و اعتقاد و سلامتی شان را نیست و نابود و تباه کرد

فیلتر شوووووووووووووووووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
این اینستاگرام جوانان را نابود کرد مسدود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینستاگرام شده محل تبلیغ و ترویج و اشاعه رفتارهای غیر اخلاقی و و تصاویر و فیلم ها و محتوای غیر خلاقی

باید فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
دیشب یه نوحه تو اینستا گوش کردم عالی بود چیزهای خوب هم تو اینستا هست ،به نوجوان ها و جوانان زیر بیست سال باید آموزش صحیح استفاده کردن از فضای مجازی داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس ۲۰:۱۶....شما اون 99 درصد ضرر و جنبه ی منفیِ اینستاگرام رو نمی بینید و به اون اهمیت نمی دید و فقط مثلا یک درصد جنبه ی مثبت رو می بینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ناشناس ۲۰:۱۶...مثلا اگر به شما محلولی بدن و بگن که ۹۹ درصدش سم هست.... اصلا شما بگو ۹۰ درصدش سم هست اما ۱۰ درصدش هیچ سمی درش نیست ....به نظرِ شما کدوم عاقلی اون رو میخوره؟! آدمِ عاقل به خاطرِ یک درصد سم هم، اون رو نمیخوره.... چه برسه به ۹۰ درصد!!! پس بهتره کلاه سرِ خودمون نگذاریم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
اینستاگرام را فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس فطمی
۰۹:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
تنها و تنها بایستی به خداوند یکتا پناه برد و از او یاری جست.
خداوند-قرآن کریم-14 نور همام-شهدا و اسرای کربلای معلی : اینان کلید طلایی برای نجات و خوشبختی و آرامش ابدی برای نظام هستی می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
Ha
۰۹:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
بهتر نیست یه فکری به حال این بی هویتها کنید و جوانان ما کسی را ندارند که بعنوان الگو انتخاب کنند همش شده تبلیغات در خصوص پول و زندگی تجملی حتی تو فیلمها یا افراد به اصطلاح مطرح در سینما و تلویزیون که خودشون از همه بدترند تبلیغات بی بند و باری میکنند باید بستری فراهم بشه که این افرادی که در یک جامعه شیعه اسلامی دنیا اومده اول بره ببینه این اسلام چیه که خواسته یا ناخواسته در آن متولد شده بعد بره دنبال یک دین یا مذهب دیگه متاسفانه کسی که کارش اینه که دیگران را راهنمایی کنه خودش دنبال پول و ثروته ما کهن ترین فرهنگ را داریم
آخرین اخبار