پروتز‌های خاص به همت متخصصان داخلی شرکتی دانش بنیان در شیراز طراحی و تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید جلیل معصومی رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: محققان شرکت نواندیشان نخبه محور فارس موفق به ساخت و طراحی قطعات پیچیده مهندسی و پزشکی، پروتز‌های پزشکی، آناتومی‌های پزشکی، مدل کردن بافت سخت برای بررسی‌های حین و قبل از جراحی شدند.

وی افزود: برای ساخت این محصولات طی فرایند خاص نرم افزاری بخش‌های معیوب بیمار به مدل‌های سه بعدی پردازش می‌شود و سپس مدل‌های واقعی با استفاده از تکنیک‌های نوین روز، به کمک دستگاه‌های نمونه سازی سریع ساخته می‌شود.

معصومی ادامه داد: از جمله محصولات این شرکت دانش بنیان، پروتز‌های ساخته شده از مش تیتانیوم برای جایگذاری قطعه ساخته شده در بافت آسیب دیده برای بیمارانی که در اثر تروما یا عفونت استخوانی، بافت استخوانی خود را از دست داده اند کاربرد دارد.

رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دقت ساخت این پروتز‌ها و ظاهر ظریف آن‌ها که منطبق بر فیزیک و آناتومی بافت آسیب دیده بیماران است.

به گفته رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات علوم پزشکی شیراز تا پیش از این، بیماران باید مدت‌ها منتظر می‌ماندند تا پروتز مورد نیاز آن‌ها به صورت سفارشی از خارج کشور ارسال می‌شد، اما این محصولات پروتزی در تولید انبوه، به صورت ماهیانه به درمان ۸۰ بیمار کمک می‌کنند و این شرکت وابستگی ما را به کشور‌های خارجی کاهش داده و از مدت زمان انتظار بیماران هم کاسته شده است.

انتهای پیام/م

رفع وابستگی به پروتزهای خاص دستاورد پزشکی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار