نیروی دریایی ترکیه یک زیردریایی متعلق به جنگ جهانی دوم را که در دریای سیاه غرق شده بود، کشف کرد.

کشف زیردریایی «ناوگان گمشده هیتلر» بعد از ۷۵ سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، نیروی دریایی ترکیه یک زیردریایی متعلق به جنگ جهانی دوم را که در دریای سیاه غرق شده بود کشف کرد. بنابر اعلام شبکه تلویزیونی راشاتودی، زیردریایی یو-۲۳ در عمق ۴۰ متری و در حدود ۴ کیلومتری ساحل تفرجگاه آغوا نزدیک استانبول کشف شد.

این زیردریایی یکی از شش زیردریایی آلمان است که قرار بود به کشتی‌های شوروی سابق در دریای سیاه حمله کند. بنابر این گزارش، جستجوگران زیردریایی یو-۲۰ از همین ناوگان را در ساحل شمالی ترکیه در سال ۲۰۰۸ کشف کردند.

روزنامه دیلی صباح ترکیه گزارش داد این زیردریایی‌ها در ۵۶ عملیات علیه کشتی‌های شوروی در دریای سیاه شرکت کردند و موفق شدند ده‌ها کشتی را غرق کنند. تا سال ۱۹۴۴ سه فروند از شش زیردریایی مذکور بوسیله نیروی دریایی شوروی غرق شده بودند.

در سال ۱۹۴۴، آلمان دستور داد خدمه سه زیردریایی باقی‌مانده آن‌ها را غرق کنند تا به دست شوروی نیافتند. از آن زمان این زیردریایی‌ها «ناوگان گمشده هیتلر» نامیده شدند.

از زمان پایان جنگ، بسیاری به دنبال یافتن شش زیردریایی مذکور بودند. اکنون تنها یکی از آن‌ها همچنان مفقود است. تصور می‌شود یو-۱۹ در اعماق دریا در حوالی ساحل زونگولداغ در ترکیه در شرق مکان کشف یو-۲۳ باشد. جستجوگران تخمین می‌زنند این زیردریایی در عمق حدود ۴۵۵ متری دریا کشف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار