خسرویان گفت: کشور‌های غربی نمی‌توانند دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف را نادیده بگیرند.

دستاورد‌های علمی ایران را نمی‌توان نادیده گرفت / مهم‌ترین برنامه بسیج اساتید در سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عرفان خسرویان رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در نشست خبری همایش دستاوردهای چهل ساله انقلاب با اشاره به این همایش، اظهار کرد: روز سه‌شنبه شانزدهم بهمن ماه همایش اساتید بسیجی و در حوزه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بررسی الگوی  ۵ دهه حکمرانی انقلاب

وی درباره محور‌های برگزاری این جلسه، بیان کرد: عمده صحبت‌ها درباره مسائل جاری کشور، نظام حمل مسئله و آینده انقلاب است و می‌خواهیم الگوی آینده ۵ دهه حکمرانی انقلاب را بررسی کنیم.

خسرویان با بیان اینکه در این کنفرانس پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اساتید دانشگاه تهران و خبره‌های حوز‌ه‌های علمی در این کنفرانس در پنل‌های تخصصی و علمی به صورت پرسش و پاسخ حضور پیدا می‌کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با اشاره به برنامه بسیج اساتید در دانشگاه‌های دیگر، بیان کرد: در دانشگاه امیرکبیر، مالک اشتر، علامه، آزاد و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر همایش ۴۰ سالگی انقلاب در حال برگزاری است، اما آئین ملی ۴۰ سالگی انقلاب به صورت متمرکز در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: نشست روز سه‌شنبه پیامی برای دنیا در آستانه ۴۰ سالگی است و می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب را نمی‌توان نادیده گرفت.

خسرویان با اشاره به رتبه‌های علمی ایران، گفت: اکنون ایران دارای رتبه‌های بین‌الملل علمی است و توانسته شاخصه‌های خوبی را در این بخش به دست آورد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور گفت: ما می‌خواهیم به تمام جهانیان ثابت کنیم که برخلاف ادعا‌های کذب آنان ایران در حوزه‌هایی همچون هوافضا، پزشکی و تأسیس اندیشکده‌های فرهنگی و علمی به موفق‌های خوبی دست یافته است.

حل چالش‌های پیش روی کشور به کمک اساتید متخصص 

همچنین در ادامه این مراسم شریفی‌فر معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه رویکرد ما حل مسائل کشور است، گفت: به دنبال این هستیم تا به کمک استادان، مسائل و چالش‌های پیش روی کشور را برطرف کنیم.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید با اشاره به رویکرد بسیج برای حل مسائل کشور، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «دانشجویان باید در مسائل روز کشور درگیر شوند و برای حل مسائل به میدان بیایند».

شریفی‌فر با اشاره به تأسیس اندیشکده‌های مختلف، تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی، محیط زیست، گردشگری و فنی و مهندسی اندیشکده‌های مختلفی تأسیس شده‌اند و اکنون ۴۲ اندیشکده در سطح کشور وجود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار