رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، گفت: با توجه به افزایش تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار کاهش یابد.

قیمت مرغ به ثبات رسید/نرخ هر کیلو مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانمهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۱۵۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ هزار و ۲۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۴۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۴ هزار، سینه بدون کتف ۲۵ هزار و فیله مرغ ۲۷ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: مردم در خرید محصولات پروتئینی تعجیل نکنند/ مشکل ترخیص نهاده‌های دامی تا حدی مرتفع شد


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که از اواخر ماه با گسترش توزیع، قیمت مرغ با روند نزولی در بازار شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل با پایان فصل سرما روبه اتمام است، بیان کرد: با توجه به کاهش بیماری در واحد‌های مرغداری و افزایش تولید نوسان غیر منتظره‌ای را در بازار نخواهیم داشت.

یوسف‌خانی درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد و گرم دولتی در بازار اظهار کرد: توزیع مناسب مرغ گرم و منجمد با نرخ مصوب در غرفه‌های میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر کنترل بازار مرغ اثر گذار بوده است چرا که در غیر این صورت قیمت مرغ به بالای ۲۰ هزار تومان در بازار رسیده بود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان درباره آخرین وضع بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون عمده نهاده دامی مرغداران با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود و اگر تاخیری در عرضه نهاده دامی با نرخ دولتی در بازار ایجاد شود، مرغداران برای جلوگیری از گرسنگی مرغ‌ها چاره‌ای جز تامین از بازار آزاد با نرخ‌های بالا ندارند.

انتهای پیام/

کاهش قیمت مرغ در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
مرغ ۷۵۰۰ به ۱۴۵۰۰ رسیده بعد میگن به ثبات رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
آخرین اخبار