مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: پیش از انقلاب جنگلکاری مشارکتی واقتصادی نداشتیم که امروز با مشارکت مردم ۶۵۰۰ هکتار جنگلکاری مشارکتی داریم.

امروز با همکاری مردم ۶۵۰۰ هکتار جنگلکاری مشارکتی احداث کردیم کولانی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، گفت: ما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی متولی حفظ. احیا توسعه وبهره برداری از عرصه‌ای هستیم بنام منابع طبیعی که مساحتی یک میلیون و 700 هزار  هکتاری وثابت دارد.

وی گفت: از طرفی روند رو به رشدجمعیت نیازمند شغل وتورم ناشی از تحریم دشمنان انقلاب که سعی در نابودی ارزش‌های زیر بنایی ما دارنددر چنین شرایطی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با افتخار می‌گوییم که در بیش از ۹۷ درصد از ماموریت‌های خود نسبت به مشابه آن‌ها در پیش از انقلاب رشدی بین ۵ تا ۱۰۰ برابری داشته ایم.

کولانی ادامه داد: مطالعات تفضیلی در خصوص آبخیزداری پیش از انقلاب 25 هزار هکتار در قالب طرح‌های حفاظت خاک انجام شده بود وامروز این رقم به 725 هزار و 538هکتار رسیده است.

 وی با بیان اینکه اخذ اسنادمالکیت منابع ملی از ۱۴۰۰۰ هکتاربه یک میلیون و 640 هزار و 568 هکتار رسیده است گفت: اجرای طرح‌های جنگلکاری وحاشیه راهها از ۵۰۰ هکتاربه ۲۳۳۰ هکتار رسیده که جنگلکاری مشارکتی واقتصادی نداشتیم اما  امروز با مشارکت مردم ۶۵۰۰ هکتار جنگلکاری مشارکتی داریم و در سطح ۴۰۰ هکتار عملیات اجرایی آبخیزداری انجام شده است.

 کولانی بیان کرد : در راستای کاهش فشار وارده بر جنگل ۴۵ جایگاه سوخت نفت سفید.۴۰ جایگاه توزیع گاز احداث وبیش از ۷۶۰ سیلند گاز و ۲۶ تانکر سوخت رسانی در اختیار حاشیه نشینان جنگل‌ها ومراتع قرار گرفته  است.

وی افزود:  ۱۵۵ آبگرمکن خورشیدی بر بام منزل روستائیان روستا‌های محروم و صعب العبور نصب گردیده وده‌ها پروژه اعم از استانی. ملی وبین المللی نیز عملیاتی شده اند.

وی گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی ودیعه الهی وبستر حیات است لذا می‌طلبد تا آحاد مردم بدون توجه به مقام ومنصب آن را پاس بدارند همه ما خود را در قبال آن مسئول بدانیم با این اعتقاد که ما همین یک زمین را داریم که بستر حیات تمامی موجودات زنده است.

انتهای  پیام/ز




منابع طبیعی سرمایه ملی ودیعه الهی وبستر حیات است

 

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.