معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: امسال بیش از ۲۶ هزار دوز واکسن و سرم به افراد گزیده شده توسط حیوانات و حشرات در شهرستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خیرخواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: همایش بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در جیرفت برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان افزود: این کارگاه با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برگزار شد.

خیرخواه با بیان اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: ارتقای سطح علمی کارکنان، ارتقای بیماریابی و گزارش دهی به موقع، درمان صحیح و به موقع، ثبت اطلاعات دقیق، بالا بردن کیفیت نظام مراقبت بیماری‌های مشترک و ... از جمله این اهداف است.

خیرخواه افزود: برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان کاهش ۱۵ درصدی موارد تب مالت و بروز سالک و کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به حیوان گزیدگی و ۱۰۰ درصدی ابتلا به سیاه زخم در سال آینده در منطقه را محقق می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای مراقبت‌های بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی در این راستا بیش از ۵۰ هزار بروشور، تراکت و ... در منطقه توزیع و نصب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۲۶ هزار دوز واکسن و سرم به افراد حیوان گزیده در شهرستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تزریق شده است.

همایش یک روزه با موضوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و با همکاری اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با حضور رؤسای دامپزشکی‌های جنوب کرمان، نمایندگان ادارات کل دامپزشکی کرمان و هرمزگان، مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان، پزشکان مشاور، مدیران گروه بیماری‌ها و کارشناسان برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، کرمان، جیرفت، سیرجان، بم، رفسنجان و ... در جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام /ی

همایش یک روزه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در جیرفت برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار