مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف روز گذشته، راه ارتباطی حدود ۲۵ روستای این استان بسته شد.

بارش برف راه ارتباطی ۲۵ روستای آذربایجان شرقی را بستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: این روستا‌ها بیشتر در شهر‌های هشترود، چاراویماق، میانه، ورزقان و کلیبر واقع شده اند و با توجه به سخت عبور بودن راه ارتباطی آن‌ها تلاش می‌شود با قطع بارش برف و کولاک راه ارتباطی آن‌ها نیز بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه همه محور‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است، اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در آزاد راه تبریز - زنجان ادامه دارد، اما تردد در آن عادی است.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: عوامل راهداری از بعد از ظهر روز گذشته با شروع بارش برف به محور‌های ارتباطی استان اعزام شده و در چند مرحله اقدام به نمک پاشی و برف روبی راه‌های ارتباطی کرده اند.

رسول زاده با بیان اینکه بارش در بیشتر شهر‌های استان به صورت برف و در شهر‌های ملکان، بناب و عجبشیر به صورت باران بوده است، ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارش برف امروز نیز در برخی محور‌های ارتباطی استان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در مناطق برفگیر و گردنه‌های استان به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است، یادآوری کرد: احتمال بروز کولاک در گردنه‌ها وجود دارد.

رسول زاده از رانندگان خواست برای رفت و آمد در محور‌های ارتباطی، گردنه‌ها و مناطق برفگیر آذربایجان شرقی، خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و سرعت مطمئن را رعایت کنند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ش

بارش برف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار