طی ۴۰ سال اخیر، ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ بزرگراهی در استان وجود نداشت گفت: طی ۴۰ سال اخیر، ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شد.

وی افزود: همچنین در حال حاضر، ۷۵ کیلومتر بزرگراه با ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۱۰ نقطه استان در دست احداث است.

حسینی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل محور‌های ارتباطی نقنه به همگین با دو کیلومتر طول و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بروجن به شهرکرد با ۱۲ کیلومتر طول و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، و بروجن به لردگان با ۱۵ کیلومتر طول و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان بروجن است.

وی، بزرگراه شهرکرد به بن به داران نیز با ۱۰ کیلومتر طول، کمربندی ورودی سامان به طول ۹ کیلومتر و جاده سامان به پل زمانخان با ۳ و نیم کیلومتر طول را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان فارسان نیز محور‌های ارتباطی باباحیدر با ۳ کیلومتر طول و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جاده پردنجان به جونقان با ۳ و نیم کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

حسینی ادامه داد: بزرگراه شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳ کیلومتر و ۲۰ درصد پیشرفت هم در شهرستان کیار احداث می‎شود.

وی افزود: همچنین بزرگراه لردگان به میلاس با ۴ کیلومتر طول و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان لردگان است.

حسینی اظهار داشت: در سال ۱۳۵۷ تنها ۱۷۸ و نیم کیلومتر راه اصلی در چهارمحال و بختیاری وجود داشت و اکنون این میزان به ۸۱۶ کیلومتر افزایش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: طول راه‌های روستایی آسفالته چهارمحال و بختیاری هم از صفر کیلومتر در سال ۱۳۵۷ به یک‌هزار و ۵۳۹ کیلومتر در سال جاری رسیده است.

حسینی گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ۱۵ تونل به طول ۹ هزار و ۳۰۰ متر در چهارمحال و بختیاری احداث شده در حالی که این میزان در رژیم سابق، صفر بود.

وی  یادآور شد: طی ۴۰ سال اخیر، تعداد پل‌ها با دهانه بیشتر از ۱۰ متر در این استان از ۲۱ به ۱۶۰ مورد افزایش یافت.
 
انتهای پیام/خ

توسعه راه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار