براری گفت: ایران در حوزه فضایی با رشد ۳ پله‌ای در رتبه ۱۱ جهان و اول منطقه قرار گرفته است.

رشد ۳ پله‌ای ایران در صنعت فضایی/ علت و مشکل پرتاب نشدن ماهواره پیام مشخص شدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور در حاشیه مراسم روز فناوری فضایی و در جمع خبرنگاران درباره دهمین سالگرد قرار گرفتن ماهواره امید در مدار اظهار کرد: خدارو شکر می‌کنم که با وجود تمام محدودیت‌ها توانسته‌ایم به عرصه چرخه فضایی دست پیدا کنیم و مهمترین هدف ما در آغاز دهه پنج انقلاب تثبیت چرخه فناوری و هدایت این چرخه است.
 
وی درباره جایگاه کنونی ایران در عرصه فضایی بیان کرد: طی چهار دهه با تلاش متخصصان توانستیم رتبه اول منطقه و ۱۱ جهان را به دست آوریم و اخیرا در این حوزه ۳ پله رشد داشته‌ایم.
 
وی درباره ریاست ایران در کمیته فضایی ۷۷ بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب این اولین بار است که توانسته‌ایم در این کمیته رئیس شویم و امیدواریم بتوانیم مشکلات کشور را به راحتی برطرف کنیم.
 
براری با بیان اینکه ایران در توسعه فناوری قرار گرفته، گفت: ساخت و طراحی ماهواره، ماهواره بر و پرتاب آن برای ما اهمیت بسیاری دارد و توانسته ایم ماهواره‌های بسیار خوبی را طراحی کنیم و و مشکل ماهواره پیام که تشعشعات فضایی بود مشخص شده و امیدواریم با برطرف کردن این مشکلات ماهواره‌هایی همچون دوستی هم بتوانند پرتاب شوند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار