وضعیت اقتصادی کشور در دوران پهلوی از زبان شاپور بختیار +فیلم

ویدئویی از بیان وضعیت اقتصادی ایران در دوران پهلوی را از زبان شاپور بختیار آخرین نخست‌وزیر محمدرضا شاه پهلوی مشاهده می‌کنید.

وضعیت بد اقتصادی کشور در دوران پهلوی از زبان شاپور بختیار+فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقتصاد دوره پهلوی و مقایسه آن با امروز، در فضای مجازی مطالب زیادی از سوی عاشقان سلطنت نوشته می‌شود که اکثر این نوشته‌ها یا ناشی از بی‌اطلاعی است یا به دلیل جاهل دانستن مخاطبانی است که یا خود دوره پهلوی را ندیده‌اند و یا به منابع دست اول دسترسی ندارند.

در اکثر این نوشته‌ها با اشاره به قیمت ارزان اجناس در دوره پهلوی و مقایسه آن با امروز گفته می‌شود که در آن دوره ارزانی بوده و با انقلاب همه چیز گران شد ولی گفته نمی‌شود آن برهه حقوق مردم و میزان اشتغال تا چه اندازه بوده است؟!

در‌باره ارزانی در دوره پهلوی نیز باید به قدرت خرید مردم و حقوق کارمندان نیز اشاره‌ای گذرا داشت، در این برهه قیمت‌ها پایین بود ولی قدرت خرید مردم بسیار پایین‌تر از آن بوده است. به طور مثال درآمد کارمند عادی ماهانه ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان بود (البته حقوق ۱۰۰۰ تومانی در سال‌های حدود ۱۳۴۸ به افراد بسیار محدودی اختصاص داشت) و قیمت پیکان در همین برهه ۲۸ هزار تومان بود یعنی ۲۸ برابر حقوق حداکثری یک کارمند!

برخی رسانه های سلطنت طلب سعی دارند این حس را به مردم القا کنند که اگر شاه می‌ماند، صنعت و اقتصاد ایران مثل ژاپن می‌شد و هم‌اکنون جزو کشور‌های پیشرفته دنیا بودیم و....؛ در صورتی که در ویدئوی زیر شاپور بختیار نخست‌وزیر شاه پاسخ جالبی به این ادعا می‌دهد و از وضعیت بد اقتصادی در دوران پهلوی می‌گوید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار